کد خبر: ۲۱۲۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

اظهارت جهانگیری پیرامون سفر روحانــی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست مدیران ورزش‌کشور با تاکید بر اینکه اخلاق و جوانمردی از صفات بارز پهلوانان و قهرمانان ورزشی است، تصریح کرد: فدراسیون‌ها باید تلاش کنند تا ورزش و ورزشکاران کشور از مسائل حاشیه‌ای به دور باشند و فضایی امیدبخش در ورزش کشور حکمفرما باشد.

وی همچنین با بیان اینکه قهرمانان ورزشی سرمایه‌های باارزشی برای کشور هستند، از مسئولین فدراسیون‌ها خواست در جهت تکریم و احترام دائمی قهرمانان کشور بکوشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نقش بانوان ورزشکار خاطرنشان کرد: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در بحث ورزش نیز هرگاه بانوان ایران زمین به مدالی دست یافته‌اند، علاوه بر هویت ایرانی، هویت اسلامی را نیز در عرصه جهانی به نمایش گذاشتند.

جهانگیری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از جوانان به عنوان موتور محرک و آینده سازان کشور یادکرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس جوانان نقش اثرگذار و تعیین کننده‌ای در دفاع از آب و خاک کشور داشتند و لازم است در کنار توجه به ورزش به موضوع جوانان نیز به شکل جدی پرداخته شود.

وی با اشاره به فضای آزاد و انتقادپذیر ورزش کشور افزود: اینکه فضای ورزش نسبت به سایر حوزه‌ها، فضایی آزاد‌تر است و شاهد نقد مستقیم عملکرد مدیران ورزشی در رسانه‌ها و حتی صدا و سیما هستیم، امری مثبت است و اگر این فضا در سیاست و سایر بخش‌ها نیز حاکم شود، قطعاً تصمیمات و عملکردهای غلط به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات پیش روی دولت یازدهم خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در مقطعی کار خود را آغاز کرد که دو مساله اساسی پیش روی خود داشت و مردم نیز معتقد بودند برای عبور از این دو مشکل باید راهکار تازه‌ای پیدا شود.

جهانگیری افزود: یکی از این مشکلات، چالشهای بین المللی، تحریم‌ها و فشار ناجوانمردانه علیه ملت ایران بود که منجر به بروز مشکلات اقتصادی در بخشهای حساس کشور همچون نفت و بانک‌ها شده بود و دیگری مشکلات موجود در فضای داخلی و تنگناهای معیشتی مردم، مشکل بودجه، مسائل اقتصادی و کندی در توسعه و اجرای طرحهای اساسی در کشور بود.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات دکتر روحانی در مدت کوتاهی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد را سخن گفتن با دنیا در فضایی تازه عنوان کرد و افزود: دکتر روحانی از موضعی با دنیاسخن گفت که ضمن حفظ ارزشهای کشور و عزت و اقتدار ملت، درهای جدیدی را در فضای بین المللی گشود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و تغییر ایجاد شده در نگاه جامعه بین الملل نسبت به جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی تا پیش از این معتقد بودند که روابط با ایران باید در سطح پایین‌تر از وزیر دنبال شود. اما امروز می‌بینیم که مقامات عالی رتبه اروپایی که در نیویورک حضور یافته‌اند از آقای روحانی درخواست ملاقات می‌کنند. آن‌ها به این باور رسیده‌اند که با ملت ایران نمی‌توان با زبان زور و تهدید سخن گفت بلکه باید بر سر میز مذاکره و از طریق گفتگو برای مشکلات راه حل پیدا کرد.

جهانگیری اظهار امیدواری‌کرد، گشایشی که از موضع اقتدار در فضای بین المللی در حال شکل گیری است به فضای اقتصادی کشور نیز تسری یابد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان برخی افراد که خواسته یا ناخواسته از سفر روحانی به نیویورک انتظارات و توقعات بیش از حدی را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: این افراد با بزرگنمایی طوری وانمود می‌کنند که گویا قرار است تحولات بزرگی رخ دهد و هدفشان این است که پس از سفر، به دلیل محقق نشدن خواسته‌های دور از انتظارشان، دستاوردهای سفر را درافکار عمومی زیر سوال ببرند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات و کسری‌های موجود در بودجه سال 92 تصریح‌کرد: در این شرایط باید با راهکار‌ها و تدبیر چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورده، تورم 40 درصدی را کاهش دهیم و گرانی موجود که مردم کشور را آزار می‌دهد به حداقل برسانیم.

جهانگیری ادامه داد: با اقدامات اندیشیده شده امیدواریم‌که آثار تصمیم‌گیریهای دولت در سال 93 نمایان شود و چرخه تولید و اشتغال راه بیفتد؛ اگر چه تلاش دولت این است که در شش ماهه دوم سال جاری نیز از روند منفی شاخص‌های اقتصاد جلوگیری‌کند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی روسای فدراسیون‌ها ومدیران ورزش کشور گفت: اطمینان داشته باشید مطالبات شما به طور ویژه در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود و تلاش خواهیم کرد مشکل اعتبار و بودجه ورزش را مورد بررسی قرار داده و توجه بیشتری در بودجه سال 93 نسبت به ورزش معطوف گردد.

در این نشست که سرپرست وزارت ورزش و جوانان، روسای فدراسیونهای ورزشی و شماری از مدیران کل ادارات ورزش استان‌ها نیز حضور داشتند، برخی مسائل و مشکلات پیش روی ورزش کشور مطرح شد.

شماری از روسای فدراسیونهای ورزشی و همچنین برخی از بانوان نایب رئیس فدراسیون‌ها به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در بخش اعتبارات و بودجه‌های مربوط به ورزش کشور پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین