کد خبر: ۲۱۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

افخم:توان ایستادگی آمریکا مقابل تبلیغات رژیم صهیونیستی ملاک ماست

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز(سه‌شنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرضیه افخم در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره انتشار اخباری مبنی بر اظهارات وزیر خارجه بحرین در مورد ترور سید حسن نصرالله گفت: ما نیز این‌گونه اخبار را دیدیم. اگر این خبرها درست باشد و این اظهارنظری که از سوی وزیر خارجه بحرین بیان شده است صحت داشته باشد، در درجه اول جای تعجب است. این کلمات نشان دهنده نوعی همسویی گفتمانی با رژیم صهیونیستی است.

افخم ادامه داد: طرح این اظهارات از سوی یک مقام رسمی یک کشور مسلمان درباره یک مقام و شخصیت لبنانی که کاملا شناخته شده و مورد حمایت ملت‌های منطقه است، نوعی ترویج تروریسم دولتی است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اضافه کرد: امیدواریم که این اظهارات درست و دقیق منتشر نشده باشد و مقامات بحرینی نسبت به آن واکنش نشان دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارنظر مقامات کانادایی در مورد بهبود روابط ایران و کانادا، گفت: سابقه اتفاقات رخ داده میان ایران و کانادا در طول دو سال گذشته کاملا آشکار است. آنها در طی یک اقدام عجولانه و یک جانبه روابط خود را با ایران قطع کردند. متاسفانه بعد از رژیم صهیونیستی تنها مسوولان کانادایی هستند که چنین اظهارات تلخی را درباره ملت بزرگ ایران و دولتی که برخاسته از آرای باشکوه مردم است بیان می‌کنند.

افخم در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه همچنان گزینه نظامی درباره ایران باقی است، گفت: ما همچنان انتظار داریم که مقامات آمریکایی بر اساس سیاست واقع‌بینانه با جمهوری اسلامی ایران رفتار کرده و با ملت ایران با تکریم صحبت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: امروز آمریکا در مقابل یک آزمون بزرگی قرار دارد که چه میزان توان ایستادگی و مقاومت در مقابل جنگ‌طلبان دارد هرچه این توان بیشتر باشد امکان تعامل با آمریکا و حرکت به سمت رویکردهای سازنده قابل بررسی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: البته نباید فراموش کنیم که فشار رژیم صهیونیستی به دلیل منزوی شدن بوده و عصبانیت آنها از این است که سیاست‌های دولت اعتدال در سطح جهان پذیرفته شده و ادامه خواهد داشت. صهیونیست‌ها فشارهای خود را در حوزه‌های مختلف ادامه خواهند داد، تبیلیغات و سناریوهای تکراری آنها ادامه پیدا خواهد کرد و نه تنها ما بلکه بسیاری از تحلیلگران در سطح جهان این روش و برخورد رژیم صهیونیستی را برای اعمال فشار و تکرار سناریوهای نخ نما شده مشاهده می‌کنند. فقط باید گفت که آزمون بزرگ دولت آمریکا برای ما ملاک است و توان ایستادگی آنها در برابر اینگونه تبلیغات.

این خبر تکمیل می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین