کد خبر: ۲۱۲۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

58/6 درصدتهرانی‌ها به حل پرونده‌ هسته‌ای با حفظ حقوق ملت ایران امیدوارند

نتایج آخرین نظر سنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی از شهروندان تهرانی درباره‌ی سفر رئیس محترم جمهور اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، نظر سنجی اخیر ایسپا در تاریخ یک شنبه هفتم مهر 1392 با حجم نمونه 1200 نفر از شهروندان تهرانی و به صورت حضوری انجام شده است.

53/3 درصد افراد نمونه را مردان و 46/6 درصد مابقی را زنان تشکیل داده‌اند. میانگین سنی پاسخگویان 36/7 سال بوده است. 48/1 درصد پاسخگویان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و 51/9 درصد مابقی نیز تحصیلات خود را دیپلم و کمتر از آن اعلام کرده‌اند.

مردم و میزان پیگیری اخبار سفر رئیس جمهور

بر اساس نظر سنجی ایسپا، 48/3 درصد مردم تهران به میزان زیاد و خیلی زیاد پیگیر اخبار سفر اخیر رئیس جمهور بوده‌اند. همچنین 14/6 درصد از پاسخگویان اعلام داشته‌اند که به میزان متوسط اخبار این سفر را پیگیری نموده‌اند. نتایج در این نظر سنجی نشان داد افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند به طرز معناداری نسبت به سایرین بیشتر اخبار این سفر را پیگیری کرده‌اند. در حالی که 58/1 درصد از افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند به میزان زیاد و خیلی زیاد اخبار سفر نیویورک را دنبال کرده‌اند در مقابل این میزان برای افراد دارای تحصیلات غیر دانشگاهی، برابر با 39/2 بوده است.

ارزیابی مردم از سخنرانی رئیس جمهور
نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد، 78 درصد پاسخگویان سخنرانی رییس جمهور را درمجمع عمومی سازمان ملل بسیار مثبت ارزیابی نموده‌اند. در مجموع تنها 5/7 درصد پاسخگویان سخنرانی ایشان را منفی تلقی نموده‌اند.

مطابق تحلیل انجام شده در میان پاسخگویان، این ارزیابی مثبت در میان عموم مردم بوده و تفاوت معناداری میان نظر دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان ملاحظه نمی‌شود.

سفر رئیس جمهور و حقوق هسته‌ایی ملت ایران
در نظر سنجی ایسپا از مردم سوال شده است که " با توجه به مذاکرات انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهور شما تا چه حد به حل پرونده‌ی هسته‌یی ایران با رعایت حفظ حقوق هسته‌ایی کشور امیدوار هستید؟ بر این اساس 58/6 درصد پاسخگویان نسبت به حل پرونده‌ی هسته‌یی ایران با حفظ حقوق هسته‌ای کشور بسیار زیاد امیدوار هستند. همچنین 18/4 درصد نیز میزان امیدواری خود را متوسط اعلام کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین