کد خبر: ۲۱۲۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
در دیدار با پروفسور سمیعی مطرح شد

تأكيد هاشمی بر جذب و استفاده مناسب‌تر از دانشمندان ايراني در خارج از كشور +تصاویر

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در ديدار پرفسور سميعي، جراح و متخصص مغز و اعصاب و همراهان ايشان، با تجليل از شخصيت علمي وي كه فردي شناخته شده در جهان در زمينه علوم پزشكي و تحقيقاتي است، گفت: با انگيزه ديني و ملي و حسّ انسان‌دوستانه خدمت به مردم كه در دانشمندان و نخبگان ايراني خارج از كشور وجود دارد، اميدوارم، زمينه‌هاي مساعد و مناسب براي جذب و استفاده بهتر از ظرفيت علمي و تحقيقاتي اين دانشمندان بيشتر فراهم شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به امكانات مناسب و مستعد مراكز علمي و دانشگاهي كشور، از جمله دانشگاه آزاد اسلامي، در زمينه توسعه كيفي، به‌ويژه در علوم پزشكي، گفت: بخش پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي، پس از توسعه كمّي، آمادگي كامل دارد با همكاري و تعامل مستمر و جدّي با دانشمندان علوم پزشكي داخل و خارج، از جمله پرفسور سميعي، در زمينه توسعه كيفي و پايدار، مطابق با علوم روز جهان، گام‌هاي بلندي بردارد.                                                                                                                  
به گزارش آفتاب، رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به شعبات اين دانشگاه در سطح جهان به عنوان يك مركز علمي بين‌المللي، گفت: درصدد هستيم در سطح بين‌المللي نيز به توسعه و ارتقاي دانشگاه آزاد اسلامي به‌ويژه در اروپا بيشتر بپردازيم.                                                    
پرفسور سميعي در اين ديدار با ابراز خرسندي از ديدار با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، از ايشان به عنوان شخصيتي مجرّب و عملگرا در جمهور اسلامي ايران كه دغدغه سازندگي داشته و توسعه پايدار در كشور را دنبال مي‌كند، ياد كرد و گفت: به عنوان يك پزشك شناخته شده در سطح جهان، افتخار مي‌كنم كه بتوانم در ميهن اسلامي خود، منشاء خدمات براي مردم كشورم باشم.                                                           
ايشان همكاري با دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ايران، به‌ويژه دانشگاه آزاد اسلامي را در سطح جهان، از جمله اقدامات مفيد و مؤثر خود ذكر كرد و گفت: در بازديدهايي كه داشته‌ام، متوجه شده‌ام واحد پزشكي دانشگاه آزاد به پيشرفت‌ها و افتخارات زيادي دست يافته است و بنده و همكارانم در ايران و سراسر جهان، مي‌توانيم سطح همكاري‌ها را افزايش دهيم و به ارتقاي اين دانشگاه كمك كنيم.                                                                                                  
پرفسور سميعي، تحقيق و پژوهش در كنار كار و تلاش حرفه‌اي را لازمه به روز ماندن دانشمندان و نخبگان در سطح جهان ذكر كرد و گفت: اميدوارم در دوره جديد كشور، شاهد رفع موانع و هموارتر شدن راه تعامل دانشمندان داخل و خارج از كشور باشيم.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین