کد خبر: ۲۱۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶

ریزش بخشی از خیابان ایران زمین و تخریب 40 متر لوله آب و بخشی از لوله فاضلاب

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران از تخریب 40 متر لوله آب و بخشی از لوله فاضلاب خیابان ایران‌زمین در پی رانش زمین در اثر گودبرداری غیراصولی در مجتمع تجاری در حال ساخت آن منطقه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خیابان ایران زمین تقاطع گلستان جنوبی برای احداث یک مجتمع تجاری در عمق 30 متری از یک سال گذشته خاکبرداری می‌شد و شش ماه قبل ساکنین محل در پی حرکت زمین و ترک‌خوردن دیوارها با شهرداری شورای شهر مکاتبه کرده بودند و در این مورد اخطار دادند.

وی افزود: ساعت چهار صبح امروز خیابان به سمت داخل مجتمع در حال ساخت سقوط کرد و با ریختن بخشی از خیابان زیر تاسیسات خالی شده و لوله‌های آب و فاضلاب ترکید.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که همکاران در شرکت آب و فاضلاب از طریق سامانه 122 از این اتفاق مطلع شدند، گفت: پس از 40 دقیقه از وقوع حادثه آب منطقه قطع شد تا بیشتر هدر نرود.

نوذری‌پور با اضافه به این‌که نظارت‌های لازم در مورد نحوه‌ی گودبرداری صورت نگرفته بود، تاکید کرد: مهندس ناظر و شهرداری باید دقت بیشتری با توجه به هشدار مردم نسبت به این موضوع انجام می‌دادند؛ شرکت آب و فاضلاب نیز چندین بار از طریق نامه در مورد نحوه‌ی حفاری و احتمال آسیب‌ رسیدن به شبکه آب و فاضلاب هشدار داده بود اما تمهیدات لازم در این زمینه به کار نرفت.

تخریب 40 متر لوله آب و بخشی از فاضلاب منطقه

وی در مورد میزان خسارت وارد‌شده به شبکه آب و فاضلاب در منطقه گفت: از نظر حجم تاسیسات باید گفت که بخشی از خیابان ریزش کرده و حدود 40 متر از لوله آب را برده است.

نوذری‌پور با اشاره به این‌که بخشی از لوله فاضلاب محل هم تخریب شده است، گفت: در حال حاضر همکاران آب منطقه را وصل کردند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مورد زمان تعمیر تجهیزات نیز اظهار کرد: زمان تعمیر تجهیزات بستگی به مالک ساختمان و متخصصین شهرداری دارد که چه زمانی دیوار حائل فنی جدید را ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که تخریب لوله فاضلاب برای سلامت مردم منطقه مشکل ایجاد نمی‌کند؟ گفت: همکاران مسیر آب و فاضلاب را منحرف کردند و مشکلی وجود ندارد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پایان در مورد عدم نظارت‌های کافی در حوزه کارهای عمرانی و تخریب آب و فاضلاب گفت: با موارد مشابه و بخش حفاری‌ها در مترو در خیابان ولیعصر، تونل نیایش و غیره مواجه بودیم اما موردی که امروز اتفاق افتاد مربوط به بخش خصوصی است که گودبرداری غیراصولی داشته و نظارت‌های لازم انجام نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین