کد خبر: ۲۱۳۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴

رفع مشكلات حوزه زنان منوط به حضور موثر آنان در عرصه‌هاي تصميم‌گيري است

فائزه هاشمي گفت: مديريت و رفع مشكلات حوزه زنان منوط به حضور فعال و موثر اين قشر در عرصه هاي مختلف تصميم گيري در كشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فائزه هاشمي روز پنجشنبه در نشست كميسيون تخصصي بانوان اتاق تعاون مركزي ايران در مشهد، افزود: در جمعي كه زنان حضور ندارند به موضوعات اين قشر پرداخته نمي شود و مسائل اين بخش از جامعه مغفول مي ماند. 

وي اظهار كرد: نخستين گام در حل مشكلات زنان، حضور آنان در سمت هاي مديريتي است و زنان نيز بايد با افزايش توانمندي هاي خود، در اين زمينه تلاش كنند. 

هاشمي افزود : اميدواريم در دولت جديد توجه به مديريت زنان و حضور موثر آنان در عرصه هاي مختلف مورد توجه قرارگيرد، نمي شود يك سقف شيشه اي باشد كه زنان تا مرحله اي خاص بتوانند در حوزه هاي مديريتي پيشرفت كنند و از آن به بعد فقط مردان به بالا بروند بلكه جايگاه زنان بايد در همه بخش ها لحاظ شود. 

وي اضافه كرد: در دولت جديد شرايط و بستر و ظرفيت لازم براي حضور زنان در عرصه هاي مديريتي فراهم شده است اما به جد خواستار فعاليت هاي بيشتر هستيم . 

هاشمي در ادامه با اشاره به نكات مثبت فعاليت تعاوني هاي بانوان در كشور گفت: آموزش زنان در حوزه ضرورت و فوايد فعاليت هاي تعاوني و نحوه فعاليت در بخش هاي مختلف از نيازهاي موجود در كشور است. 

وي افزود: در همين رابطه بايد به منظور توانمندسازي زنان براي كسب موفقيت هاي اقتصادي آموزشهاي لازم به آنان ارايه شود. 

هاشمي اظهارداشت: لازم است دفتر مشاوره در همه استانها به منظور ارايه مشاوره هاي لازم به تعاوني ها فعال شود تا شاهد افزايش آگاهي فعالان عرصه تعاون و پيشرفت بخش تعاون و افزايش سهم تعاون در اقتصاد كشور باشيم. 

معاون امور استانهاي اتاق تعاون ايران نيز در اين مراسم گفت: برگزاري اين جلسات با هدف شناسايي مشكلات و موانع در پيشرفت امور تعاوني ها در بخش هاي مخلتف است. 

محمدمهدي تيموري گفت: يكي از مشكلات موجود كه در بين تعاوني هاي بخش هاي توليدي بانوان مشترك است ،بازاريابي محصولات مي باشد كه كميته ويژه در اين زمينه طراحي شده است تا اين مسئله را به صورت كامل مديريت و مشكلات را حل و رفع كند. 

وي اظهارداشت:در حال تهيه و تدوين سند راهبردي و تعيين نقشه راه در حوزه فعاليت هاي تعاوني در كميسيون بانوان هستيم كه در اين رابطه لازم است مسائل را به شكل كلان و كلي ببنيم و شاخص ها را مشخص نماييم. 

او با بيان اينكه تلاش داريم جميع مشكلات را جمع آوري كنيم و با راهكارهاي قانوني در سازمان هاي مربوطه مسائل را پيگيري نماييم، اظهارداشت: از فضاي موجود و فعاليت دولت جديد بايد نهايت بهره را بگيريم تا فرصت ها را براي توسعه بخش تعاوني از دست ندهيم. 

رييس اتاق تعاون خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت:طبق قانون اساسي فعاليت هاي اقتصادي كشور در سه بخش دولتي، خصوصي و بخش تعاوني بايد به پيش برود. 

سيد جواد رضويان راد گفت: امروزه در دنيا به اين نتيجه رسيده اند كه فعاليت بخش تعاون از موثرترين بخش هاي اقتصادي و موجب رشد و توسعه است و بايد در كشور ما نيز به اين حقيقت برسيم. 

وي اظهارداشت: در تعاوني ها ميزان سرمايه مهم نيست و هر كس با هر ميزان سرمايه گذاري تنها يك حق راي دارد و با توجه به تسهيلات و حمايت هاي قانوني از بخش تعاون گرايش به فعاليت در اين بخش زياد است. 

او با بيان اينكه شركت تعاوني بيمه به منظور رفاه حال شركت هاي تعاوني راه اندازي شده است، گفت: اين شركت تعاوني مي تواند كليه خدمات بيمه اي را به تعاونگران ارايه دهد كه براي نخستين بار به اين شكل فعال شده است. 

به گزارش ایرنا، وي گفت: كميسيونهاي اتاق تعاون مركزي ايران در زمينه هاي مختلف فعال شده و اين بار كميسيون تخصصي بانوان اتاق تعاون به ميزباني خراسان رضوي و در مشهد برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین