کد خبر: ۲۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۶

ظریف در دیدار با بان‌ کی‌مون: سازمان‌ ملل در مساله هسته‌ای ایران نقشی کانونی داشته باشد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، که به منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، برای سومین بار در هفته گذشته با بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این دیدار که یان الیاسون، قائم‌ مقام، جفری فلتمن، معاون و اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در آن حضور داشتند، آخرین تحولات منطقه و بین‌الملل از جمله مساله هسته‌ای، سوریه، نقش مهم سازمان ملل در تحولات جهانی و همکاری ایران و این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان ملل باید در قبال بحران‌های منطقه‌ای، مسائل امنیتی و چالش‌های بین‌الملل نقشی بنیادی داشته باشد، به روند مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در مورد مساله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ضروری است سازمان ملل درباره مساله هسته‌ای ایران نقشی کانونی داشته و از تحرکات نامناسب سیاسی در این پروسه جلوگیری کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ایران برای کمک به حل مسالمت آمیز بحران سوریه، آمادگی کشورمان را برای استمرار هر نوع همکاری در ارتباط با یافتن راه حلی سیاسی برای خاتمه بحران مورد تاکید قرار داد.

ظریف هم‌چنین با اشاره به موضوع خلع سلاح شیمیایی در سوریه، بار دیگر مخاطرات دستیابی گروه‌های افراطی به سلاح‌های شیمیایی را خاطرنشان کرد و افزود: تلاش‌های جمعی و بین‌المللی باید معطوف به خلع سلاح شیمیایی همه طرف‌ها در سوریه باشد.

به گزارش ایسنا در این دیدار بان کی مون نیز با ابراز خوشبینی نسبت به سومین دیدارش با ظریف عنوان داشت، نشست مجمع عمومی امسال که در هفتمین سال دبیرکلی وی برگزار شده است، بهترین اجلاس بود و حضور هیات ایرانی با استقبال همه کشورها مواجه شد.

وی تصریح کرد: حضور، مشارکت، فعالیت و اظهارات دکتر روحانی و وزیر خارجه ایران در اجلاس باعث دلگرمی و شور و شوق در این مجمع شد.

بان کی مون هم‌چنین با تشریح آخرین فعالیت‌ها برای حل بحران سوریه تاکید کرد: ایران می‌تواند نقش مهمی در این مساله ایفا کند و همواره اعلام کرده‌ایم که ایران باید در مذاکرات مربوط به این موضوع مشارکت داشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: به کشورهای 1 +5 اعلام کرده‌ایم و از شما نیز می‌خواهیم که خلاقانه و با سرعت برای این مساله یک راه حل سیاسی پیدا کنید.

وی با اشاره به نقش مهم ایران در مسائل مهم منطقه‌ای بر ادامه تماس و همکاری میان سازمان ملل و ایران تاکید کرد.

در این دیدار هم‌چنین سازنده بودن نقش و مشارکت ایران در کمک به حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای از جمله در سوریه، افغانستان و لبنان نیز مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با شخصیت‌های مذهبی ادیان ابراهیمی، رهبران پرنفوذ کلیسای کاتولیک و آنجلیکان و سفیران کشورهای آمریکای لاتین و اعضای شورای آتلانتیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین