کد خبر: ۲۱۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸

روش رسیدگی به شکایات از آمبولانس‌های خصوصی

مدیرکل روابط عمومی اورژانس کشور چگونگی فعالیت‌ها و روش رسیدگی به شکایات از آمبولانس‌های خصوصی را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آرزو دهقانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت فعالیت‌ها و چگونگی رسیدگی به شکایات اورژانس‌های خصوصی اظهار داشت: مراکز خدمات آمبولانس خصوصی به صورت شبانه روزی، براساس ضوابط و مقررات وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، پس از اخذ مجوزهای قانونی و با هدف ارائه خدمات آمبولانس و جهت حمل و نقل بیماران و مصدومان غیر اورژانس از واحد درمانی به منزل و بالعکس و حمل و نقل بیماران غیر اورژانس بین مراکز درمانی و یا از شهرستانی به شهرستان دیگر و استقرار در مراسم خاص و به درخواست ذینفعان و استقرار در مراکز درمانی و غیر درمانی راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: این مراکز در خصوص انتقال بیمار ملزم به رعایت منشور حقوق بیماران بوده و مجاز به ترغیب بیمار و یا همراه بیمار به مراکز درمانی خاص نمی‌باشند. در حال حاضر تعداد ۸۲ مرکز خدمات آمبولانس خصوصی دارای مجوز در سطح کشور و تعداد ۳۹ مرکز در استان تهران مشغول ارائه خدمت به نیازمندان خدمات آمبولانسی هستند و غالب این مراکز، افراد دلسوز و شریف و گاهاً موارد تخلف نیز مشاهده می‌شود که در صورت شکایت قابل بررسی است.

دهقانی ادامه داد: نظارت بر مراکز خدمات آمبولانس خصوصی در استان تهران بر عهده مرکز اورژانس تهران و در دیگر نقاط کشور بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی است. در سال گذشته بازرسان مرکز اورژانس تهران طی ۴۰۰ بازدید از مراکز، تعداد ۱۷۰ مورد اخطار شفاهی و تعداد ۵۰ اخطار کتبی صادر و ضمن معرفی مراکز متخلف به مراجع ذیصلاح با متخلفان برخورد و همچنین به تعداد ۷۸ مورد شکایت‌های مردمی رسیدگی کرده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همچنین شماره تلفن ۶۶۴۶۰۵۴۹ واحد رسیدگی به شکایات مراکز آمبولانس خصوصی استان تهران واقع در مرکز اورژانس تهران و همینطور شماره تلفن ۱۴۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات در خصوص عملکرد مراکز خدمات آمبولانس خصوصی در سطح کشور است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین