کد خبر: ۲۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱

صدیقی: همگان امید دارند تحریم‌های ظالمانه با سرپنجه تدبیر برداشته شود

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد که همگان امید دارند تحریم‌های ظالمانه با سرپنجه تدبیر برداشته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام محمدتقی(ع) به بررسی جنبه‌های مختلف رییس جمهور کشورمان به نیویورک پرداخت و اظهار کرد:به جهت نکات مثبت و برجسته‌ای که در مدت حضور رییس جمهور در آمریکا اتفاق افتاد عرض شکر به درگاه پرودگار متعال تقدیم می‌کنیم.

وی گفت: از این که رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران که منتخب مردم متدین، انقلابی و قهرمان عصر است، توانست در تریبون جهانی سازمان ملل داد مظلومیت ملت قهرمان و مظلوم ایران را به گوش جهانیان برساند و همچنین علاوه بر محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی، توانست ظالمانه بودن این تحریم‌ها را به خوبی تبیین ‌کند، باید خدا را شکر گفت. باید از این جهت که توانست از آرمان‌های فلسطین دفاع کند و از این‌که در مساله سوریه آنچنان که باید برخورد کرد خدا را شکر گفت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که اسلام دین صلح است، خاطر نشان کرد: اسلام دین همزیستی مسالمت‌آمیز است و ما همواره در دستورات امیرالمومین و همچنین آیات قرآن به این مورد دعوت شده‌ایم که زمانی که دشمن مانعی بر سر ما قرار نمی‌دهد باید با آنها قرار مسالمت‌آمیز منعقد کرده و پیمان‌های دفاعی و همکاری‌های مختلف با آنها داشته باشیم.

صدیقی با بیان این‌که پیامبر(ص) نیز با قوم یهود و اقوام مختلف پیمان‌های مسالمت‌آمیز و دفاعی داشته است به نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: یکی از دستوراتی که امیرالمومین به مالک اشتر داده است این است که چنانچه دشمن تو را به صلح فراخواند آن صلح را قبول کن، اما مواظب باش که این دام و فریب نباشد.

وی با بیان این‌که ما از همه مظلومانی که تحت فشار ظلم قرار دارند، حمایت می‌کنیم‌ اظهار کرد: ما نه تنها از مظلومین فلسطین حمایت می‌کنیم، بلکه عواطف اسلامی اقتضا می‌کند که نسبت به همه مظلومینی که مسلمان نیستند ولی تحت فشار ظلم قرار گرفته‌اند نیز دلسوزی کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که ما دلسوز بشریت هستیم و ملت جنگ طلبی نبوده و نیستیم، ادامه داد: ما جنگ را خلاف طبیعت بشر و فطرت انسانی می‌دانیم. ما هیچ گاه آغاز‌گر هیچ جنگی نبوده، نیستیم و نخواهیم بود، اما دربرابر زورگویی، باج‌خواهی و افزون‌طلبی ملتی هستیم که امام حسین(ع) به ما درس داده است. نهضت ما نهضتی حسینی و امام ما امام خمینی(ره) است.

صدیقی با اشاره به فضای جدید به وجود آمده در کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری، گفت: دولت با شعار تدبیر و امید افکار عمومی را در مسائل جهانی و داخلی متوقع ساخته است. همگان امید دارند که تحریم‌های ظالمانه با سرپنجه تدبیر برداشته شود و فضای تنفس جدیدی، نه برای ملت ایران، بلکه برای ملت اروپا، آمریکا و ملت‌های منطقه به وجود بیاید؛ چرا که این ملت‌ها کمتر از ما از تحریم‌ها ضربه ندیده‌اند و بیشتر از ما نیز به شکسته شدن تحریم‌ها نیاز دارند.

وی با بیان این که گفت‌وگو‌ها و برخوردهای دیپلماتیک اقداماتی تاکتیکی هستند، اظهار کرد: هر جمعیتی که اشراف بیشتر و ادبیات بهتری داشته باشد و همچنین دارای واقع‌بینی‌های خاص خود باشد و بتواند با اتکا به پشتوانه عظیم و اقتدار اهداف خود را به سمت جلو پیش ببرد، صاحب ابتکار عمل است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر رییس جمهور و دولت متکی بر قدرت خدا و برخوردار از توکل و سرشار از توسل به اهل بیت(ع) باشند، می‌توانند با پشتیبانی ملتی که شهید داده با یک ابتکار و خلاقیت و پیشتازی و با بهره‌مندی از تاکتیک‌های مدرن به روش‌های خصم خاتمه دهد؛ چرا که این چیزی است که رهبر، ملت و افکار عمومی از دولت مطالبه دارند.

صدیقی با بیان این‌که لبخندها و تعارفاتی که در گفت‌وگو‌های سیاسی انجام می‌شود، ظواهر امر هستند، تصریح کرد: اساس قضیه شناخت ما نسبت به حریف و رقیب در میدان است. زمانی که قهرمان کشتی وارد میدان می‌شود ممکن است در ابتدا نرمشی تاکتیکی داشته باشد، اما این نرمش، مقدمه‌ای برای یک پرش است.

وی با بیان این‌که امروز یک جنگ دیپلماسی در حال انجام است، اظهار کرد: ما در این جنگ باید متوجه باشیم که دشمن ما، دشمنی است که قبل و بعد از انقلاب ضربه‌های گوناگونی به ما زده است و دائما در حال ضربه زدن با روش‌های خاص جهان سوم است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز ما اولین ملتی هستیم که اعلام کرده‌ایم که نه تنها قصد تجاوز و جنگ نداریم، بلکه ظلم را نمی‌پذیریم.

صدیقی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در نیویورک گفت: این حرکت سیاسی خوبی است و ما امیدواریم که این حرکت به جایی منتهی شود که هم منطقه و هم جهان از یک بن‌بست و چالش و بحران بیرون کشیده شود چرا که این نتیجه نه تنها خدمت به ملت ماست بلکه خدمت به ملت آمریکا، اروپا و ملت‌های منطقه خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهور آمریکا با روحانی اظهار کرد: بعد از واقع شدن این مذاکره تلفنی ما مشاهده کردیم که کاخ سفید بی‌صداقتی به خرج داد امیدواریم که همانطور که دنیا بیدار شده است آمریکایی‌ها نیز بیدار شوند.

وی با بیان این‌که اینگونه نرمش‌ها، نرمش‌های افشاگرانه است، ‌خاطر نشان کرد: ملت ما از ابتدا مظلوم واقع شده است؛ چرا که ما هیچگاه به دنبال جنگ و جنگ‌طلبی نبوده‌ایم، ولی مشاهده می‌کنیم که پس از مذاکره تلفنی روسای جمهور دو کشور آنها اعلام می‌کنند که هنوز گزینه نظامی روی میز است.

صدیقی ادامه داد: ملت ایران، ملتی صلح‌طلب، دلسوز و عاطفی است که از آدم‌کشی و هر نوع حرکتی که به زیان بشر باشد نفرت دارد. ما همواره می‌گوییم که سلاح‌های هسته‌یی باید از میان بشریت برداشته شود و هیچگاه خود به دنبال آنها نبوده و نیستیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که ما هیچگاه از حق برخورداری از انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز عقب‌نشینی نخواهیم کرد، افزود: ملت ایران با تجربه 34 ساله خود همواره به دنیا نشان داده است که سخنش این است که باید از حقوق حقه خود که استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی استت استفاده کند، ملت ایران هیچگاه تاکنون در حفظ اصول خود عقب‌نشینی نکرده است و هیچگاه نیز زیر بار زور و عقب‌نشینی نخواهد رفت.

وی خطاب به دولتمردان آمریکایی و رییس جمهور آمریکا گفت: رژیم اسرائیل، یک رژیم جعلی است و به هیچ وجه قدرت مقاومت ندارد و شاخش در مقابل حزب‌الله شکسته شد.

صدیقی گفت: نباید رییس جمهور آمریکا پس از تغییر مواضع خود تحت تاثیر صحبت‌های نخست وزیر نظام جعلی صهیونیستی قرار بگیرد و به سرعت لحن خود را تغییر دهد. آمریکا باید بیاید و با ایران دست در دست هم بدهند و تحریم‌ها را بشکنند؛ چرا که ما تنها گفتار را معیار نمی‌دانیم، بلکه منتظر عمل و تایید گفتار آنها در عملشان هستیم.

امام جمعه موقت این هفته تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به هفته نیروی انتظامی،‌ خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در هر کشور نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت، آرامش و مقابله با شرارت‌ها دارد. امام خمینی(ره) نیز در مورد این نیرو فرموده‌اند که کار پلیس، عبادت است.

وی با بیان این‌که در مقاطع مختلف زحمات نیروی انتظامی قابل ستایش است، خطاب به کارکنان نیروی انتظامی گفت: رعایت ادب، نزاکت، تواضع و مهربانی با همه مردم خصوصا آنها‌یی که در حیطه اختیارات پلیس قرار می‌گیرند، از وظایف نیروی انتظامی پلیس است.

صدیقی با بیان این‌که رعایت اخلاق اسلامی، ادب و نزاکت اجتماعی از وظایف اصیل همه نیروها است، اضافه کرد: این‌ها از وظایف اصیل نیروهای پلیس نیز به شمار می‌آید که پیشانی حکومت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: امروز فضای دانشگاهی کشور اقتضا می‌کند که فضایی آرام، اخلاقی باشد و مسابقه در علم از اولویت‌های اصلی قرار بگیرد.

وی در پایان خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با بیان این‌که دانشگاه جای حزب‌ بازی و شکاف‌های عمیق نیست، گفت: همگان باید هدفشان رقابت در مسیر معنویت و علم باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌های اول نمازگزاران را به رعایت حرمات الهی دعوت کرد و گفت: شما بندگان صالح خدا و همچنین نفس ضعیف خود را به رعایت حرمات الهی و شناخت مسوولیت‌ها و وظایف و عمل به تکالیف دینی و اجتناب از معصیت‌ها توصیه می‌کنم.

صدیقی در ادامه به بیان اهمیت اقامه نماز پرداخت و گفت: نماز خواندنی نیست، بلکه نماز را باید برپا کرد؛ چرا که نماز عمود و ستون دین است و دین ما این ستون را نیاز دارد کسی که نمازش آینه جمال خدا و باغی از باغ‌های بهشت است از اقامه نماز خود لذت و حلاوت خاصی می‌برد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: کسی که در همه زندگی خود رضای خدا را طلب می‌کند همیشه در نماز است.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بیان اهمیت اذان و اقامه قبل از نماز پرداخت و گفت: اذان و اقامه به منزله دو نفخ صور اسرافیل است، با یک دم همه نفوس می‌میرند و با دم دیگر همگان زنده می‌شوند. اذان به منزله دم نخست و اقامه نیز به منزله احیای الهی و حیاتی مجدد است که ما در پیشگاه خداوند حاضر می‌شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین