کد خبر: ۲۱۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶

نجفی: حدود هفت هزار لوح هخامنشي در آمريكا وجود دارد/ درصدد رفع توقيف اين اموال هستيم

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: با بررسي انجام شده حدود شش تا هفت هزار لوح هخامنشي سالم در مركز شهرشناسي شيكاگو آمريكا وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدعلي نجفي روزجمعه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: الواح هخامنشي كه در گذشته از كاوش هاي متعدد به دست آمده بود، بدليل اينكه در ايران امكان خواندن خطوط روي آن وجود نداشت، به مركز شهرشناسي شيكاگو منتقل شده، اما پس از آن دادگاه آمريكا حكم ممنوع بودن خروج اين الواح از آمريكا را صادر كرده است. 

به گفته وي، در آن زمان بيش از۳۰ هزار لوح به دست آمده بود كه اكنون بخشي از آنها شكسته و بايد توسط متخصصين كنار هم قرار گرفته و با مواد مخصوص چسبانده شود. 

به گزارش ايرنا،وي تصريح كرد: با رايزني صورت گرفته درصدد رفع توقيف اين اموال ايراني در آمريكا هستيم كه البته اين مساله نياز به زمان دارد. 

نجفي در باره ارائه تسهيلات دولت به گردشگران خارجي نيز گفت: پيش از اين براي صدور ويزا، بسياري از گردشگران با مشكلاتي مواجه بودند كه از آن جمله دير صادر شدن ويزا بود و اين كار تمام برنامه ريزي سفر آنان را برهم مي ريخت كه درصدد رفع اين مشكل هستيم. 

معاون رئيس جمهوري افزود: همچنين با توجه به اينكه گروهي از گردشگران با تورهاي مختلف به ايران سفر مي كنند، نشست هاي متعددي با مسوولان تورگردي برگزار شده است تا مشكلات آنان را هم برطرف كنيم. 

به گفته نجفي، بايد براي گردشگران خارجي شرايطي فراهم كنيم تا از حداقل امكانات موجود، استفاده مطلوبي ببرند. 

وي اظهار كرد: بايد شرايط رفت و آمد، استراحت و پذيرائي و ساير موارد را به بهترين و راحت ترين شكل ممكن براي آنان فراهم كنيم. 

نجفي يادآور شد: جلسات مشتركي در اين زمينه با وزارت امور خارجه داشته ايم و يك كميته مشترك با اين وزارتخانه تشكيل شده است تا به طور جدي اين موارد را بررسي و موانع را برطرف كند. 

نجفي در باره حمايت از بخش خصوصي در زمينه سرمايه گذاري در ظرفيت هاي گردشگري گفت:ما وظيفه داريم، امكانات اوليه و زيربنائي را براي سرمايه گذاران فراهم و حتي در جهت اخذ تسهيلات، شرايط مناسبي را براي آنان با بانك ها ايجاد كنيم. 

رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري كشور افزود: بايد مناطق نمونه گردشگري به سرمايه گذاران و علاقه مندان معرفي و در كار اين افراد از كاغذ بازي كاسته شود و امكانات را افزايش دهيم. 

وي يادآور شد: بعد از سرمايه گذاري، مهم استفاده از سرمايه است كه وظيفه داريم به اين بخش هم كمك كنيم، زيرا اين امر باعث تشويق ساير سرمايه گذاران داخلي و خارجي مي شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین