کد خبر: ۲۱۳۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴

افخم: مذاكرات ايران و روسيه درباره سامانه اس - ۳۰۰ تا حصول نتيجه ادامه دارد

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: برپايه روابط حسنه ميان ايران و روسيه، مذاكرات ميان مسوولان و كارشناسان ذيربط جهت اجراي تعهدات بين المللي طرف روس و حصول نتيجه در زمينه سامانه اس- ۳۰۰ ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «مرضيه افخم» اين مطلب را روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا در پاسخ به سوالي درباره سامانه موشكي اس- ۳۰۰ بيان كرد. 

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به اين پرسش كه آيا پايان يافتن دوران ماموريت «محمود رضا سجادي» سفير كشورمان در روسيه با موضوع پرونده خريد سامانه هاي موشكي اس-۳۰۰ مرتبط است، افزود كه پايان يافتن ماموريت سفير ايران در روسيه، ارتباطي به پرونده اس - ۳۰۰ ندارد. 

سجادي در گفت و گو با يك رسانه روسي اعلام كرده است كه در ۲۰ روز آينده ماموريتش در مسكو به پايان خواهد رسيد و وي به تهران بازخواهد گشت. 

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري درباره تعيين سفراي جديد كشورمان به جاي سفرايي كه دوره ماموريت آنها پايان يافته است، گفت: وزارت امور خارجه تا قبل از طي كامل مراحل مربوط به انتصاب هريك از افراد پيشنهادي براي هريك از نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور، اظهار نظري نمي كند و اخبار رسمي در اين زمينه از سوي اين وزارتخانه منتشر خواهد شد. 

رييس اداره كل ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه افزود: هيچ گونه اظهار نظري در مورد اين سوال ندارم و اخبار پراكنده منتشر شده در اين زمينه فاقد دقت لازم هستند. 
در روزهاي اخير رسانه هاي مختلف از افراد و ديپلمات هاي متعددي براي جانشيني برخي از سفراي كشورمان كه دوران ماموريت آنها به پايان رسيده است، نام برده اند. 

از ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم، تنها «رضا نجفي» به عنوان سفير و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان هاي بين المللي وين و آژانس بين المللي انرژي اتمي جانشين «علي اصغر سلطانيه» شده است؛ در حالي كه گفته مي شود ماموريت نزديك به ۵۰ نفر از سفراي كشورمان به پايان رسيده است. 

*** دكتر ظريف براي بيان ارزيابي دستگاه سياست خارجي از سفر نيويورك به مجلس مي رود 

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايرنا درباره حضور دكتر «محمدجواد ظريف» وزير امور خارجه در جلسه فردا (يكشنبه) كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: آقاي دكتر ظريف در پايان سفر به نيويورك و بازگشت به كشورمان به منظور تشريح برنامه ها، اهداف و ابعاد دستاوردهاي سفر مهم اخير رياست محترم جمهوري به سازمان ملل متحد و همچنين ملاقات هاي متعدد خود با همتايان و مقامات عالي رتبه بيش از ۵۰ كشور و نهادهاي بين المللي و فعاليت هاي فشرده رسانه اي و ديدار با محافل و شخصيت هاي علمي و پژوهشي و ايرانيان مقيم، بنا به عرف موجود مناسبات ميان دولت و مجلس بعد از ظهر فردا در اين كميسيون حضور مي يابد. 

افخم تاكيد كرد: وزير امور خارجه در اين جلسه، ارزيابي و ديدگاه هاي دستگاه سياست خارجي از فضاي بين المللي قبل و بعد از سفر، تاثيرات انتخابات رياست جمهوري بر فضاي همكاري هاي دو جانبه و چند جانبه و بين المللي و برخي زواياي فعاليت هاي به عمل آمده در طول سفر آقاي دكتر روحاني را به نيويورك بيان خواهد كرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین