کد خبر: ۲۱۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
"ماجرای مک فارلین عزّت ایران بود"

چرا امام تفکّر هاشمی را می پسندید؟

الان تسابق می کنند تمام کشورهای بزرگ برای رابطه پیدا کردن با ایران؛ نه فقط کاخ سفید، کرملین هم همین طور است، آنها هم مسابقه می کنند با آمریکا در برقراری رابطه با ایران.نمی خواهم در این روز مبارک اسباب افسردگی ولی می خواهم عرض کنم چرا این قدر ما عقب افتاده هستیم؟چرا باید وقتی که دنیا به تزلزل درآمده برای این بی اعتنایی ایران به کاخ سفید، چرا ما باید توجیه کنیم مسائل آنها را؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام خمینی (ره) طی سخنانی صریح در سال 1365 به سوال آیت الله سید محمد خامنه ای و 7 نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه درباره ماجرای سفر مک فارلین واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده این سخنرانی تاریخی بدین شرح است:

آنهایی که می گفتند ما چه می کنیم و قطع رابطه می کنیم و از این مسائل می گفتند، امروز معلوم شد که با عجز و ناله در پیشگاه این ملت آمده اند و می خواهند که رابطه برقرار کنند، می خواهند عذر تقصیر بخواهند و ملت ما قبول نمی کند. این یک مسئله است، مسأله ای است که از تمام پیروزی های بالاتر است.

رئیس آمریکا با آن همه به قول خودش جلال و جبروت، کسی را از مقامات عالی بفرستد به اینجا که با مقامات اینجا ملاقات کنند و هیچ یک از آنها حاضر به ملاقات نشود. این مسأله بزرگی است که دنیا را منفجر کرده و باید هم بکند، مسأله مهم است. الان تسابق می کنند تمام کشورهای بزرگ برای رابطه پیدا کردن با ایران، این چی است؟ این افراد ایران است؟ این جمعیت کثیر ایران است؟ ایران جمعیتی ندارد در مقابل عالم. این ایمان جوانهای ماست، این برکات رسول اکرم(ص) است، این برکات امام صادق(ع) است. این برکاتی است که چشم دنیا را خیره کرده است. اتفاق امروز یک چیز مهمی است. نه فقط او را،کرملین هم همین طور است، آنها هم مسابقه می کنند با آمریکا در رابطه با ایران.

من نمی خواهم در این روز مبارک اسباب افسردگی اشخاص بشوم، لکن می خواهم عرض کنم چرا این قدر ما عقب افتاده هستیم؟ چرا ما باید به واسطه اغراض نفساتیه این قدر خودمان را ببازیم؟ چرا باید وقتی که دنیا به تزلزل درآمده  برای این بی اعتنایی ایران به کاخ سفید، چرا ما باید توجیه کنیم مسائل آنها را؟ چرا ما باید این قدر غربزده باشیم یا شیطان زده؟.

من هیچ توقعی نداشتم از بعض این اشخاص، ولو بعضی شان در نظر من پوچ اند، لکن از بعضی از این اشخاص که سابقه دارند هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می زنند سر مسئولین ما! چه شده است؟ شماها چه تان است؟ چه کردید شماها؟ شماها چرا باید تحت تأثیر تبلیغات خارجی واقع بشوید یا تحت تأثیرات نفسانیت خودتان؟ در یک همچون مسأله مهمی که باید همه شما دست به هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که ما وحدت داریم، وحدت ما این طور شده است و در روزی که هفته وحدت است چرا شماها می خواهید تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می خواهید بین سران کشور تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می خواهید دو دستگی ایجاد کنید؟ چه شده است شما را؟ کجا دارید می روید؟ این تذهبون؟ من نمی توانم که آن طوری که می خواهم، با شما صحبت نکنم و نمی خواهم در روز عید رنجش برای شما پیدا کنم، لکن شما انصاف بدهید که در یک همچو وقتی، وقت همچو اموری است؟!

امیدوارم که شما باز توجه کنید به مسائل، توجه کنید به دنیا، توجه کنید به خودتان، توجه کنید به قدرت خودتان. نشکنید این قدرت را، گرچه شماها نمی توانید، لکن نباید یک همچو کاری در ایران بشود. من نمی خواهم دل شما را بشکنم، لکن شما دل ملت ما را نشکنید، شما دل مسئولین ما را نشکنید، شما هی تندرو و کندرو درست نکنید، دو دستگی ایجاد نکنید، این خلاف اسلام است، خلاف دیانت است، خلاف انصاف است، نکنید این کارها را.

* شایان ذکر آیت الله سید محمد خامنه ای و 7 نماینده دیگر مجلس یکروز بعد از سخنرانی امام سوال خود را پس گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین