کد خبر: ۲۱۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹

رهبر حزب صلح و دمكراسي تركيه دولت اردوغان را دورو و ترسو خواند

صلاح الدين دميرتاش رهبر حزب صلح و دمكراسي در مجلس ملي تركيه با متهم كردن دولت اردوغان به دورويي و ترسو بودن گفت: دولت آنكارا عملا روند صلح با كردها در تركيه را به پايان رسانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وي امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر دياربكر تركيه در سخنان تندي خطاب به دولت آنكارا گفت: روند صلح را شما آغاز كرديد ولي نتوانستيد پشت سر آن بايستيد و اين ترس سياسي است. 

وي با اشاره به اينكه دولت آنكارا در آغاز روند صلح از مذاكره سخن به ميان مي آورد ، افزود : در آغاز سخن از گفت وگو بين طرفين در ميان بود ولي اكنون اين چنين نيست.

رهبر حزب صلح و دمكراسي با اشاره به بسته اصلاحات دمكراتيك كه به تازگي توسط دولت اردوغان ارائه شده است ، اظهارداشت : اردوغان به هنگام اعلام مفاد بسته ياد شده اعلام كرد كه روند صلحي نيز باقي نمانده و اصولا بسته ياد شده ارتباطي با روند صلح ندارد و گفت وگويي نيز بين طرفين باقي نمانده است. 

دميرتاش با اشاره به سخنان اردوغان در رد ارتباط بين بسته اصلاحات دمكراسي با روند صلح با كردها در تركيه گفت : اين ترسويي ؛ دورويي است و دولت اردوغان نتوانسته است در پشت سر روندي كه خود آغازگر آن بود، بايستد. 

وي با تاكيد بر اينكه در تدوين و تهيه بسته اصلاحات دمكراسي در تركيه ديدگاه هاي علوي ها و عبدالله اوج آلان رهبر پ.ك.ك در نظر گرفته نشده است، گفت: بسته دمكراسي بر ذهنيت تك گرايي استوار است . 

لازم به ذكر است بسته اصلاحات دمكراسي در تركيه از سوي احزاب مخالف تركيه بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

اوجالان بسته اردوغان را بي ارتباط با روندحل مساله كرد در تركيه دانست . 
عبدالله اوجالان رهبر زنداني حزب غير قانوني كارگران كرد تركيه پ.ك.ك نيز امروز بسته اصلاحات دمكراتيك دولت اردوغان را بي ارتباط با روند حل موضوع كرد در تركيه دانست. 

محمد اوجالان برادر عبدالله اوجالان پس از ديدار با وي در زنداني ايمرلي تركيه به نقل از وي گفت : اين بسته ارتباطي با روند صلح بين دولت آنكارا و پ.ك.ك ندارد و به زودي در بيانيه اي نظرات خود را در اين باره عنوان خواهم كرد. 

به گزارش ایرنا، جميل باييك رييس شوراي رهبري پ.ك.ك نيز ديروز با تاكيد بر بي محتوا بودن بسته اصلاحات دولت اردوغان گفت: اگر دولت آنكارا به اين سياست خود ادامه دهد مذاكرات صلح ادامه پيدا نخواهد كرد. 

باييك در مورد مفاد اصلاحات سياسي موسوم به بسته دموكراسي دولت رجب طيب اردوغان كه دوشنبه هفته گذشته منتشر شد، گفت: آن چه كه از سوي اردوغان به نمايش گذاشته شد، يك پاكت تهي و بدون محتوا بود، تا زماني كه دولت آنكارا خواسته هاي كردهاي تركيه را مد نظر نگرفته باشد، ما حاضر به پذيرش چنين بسته هايي نخواهيم بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین