کد خبر: ۲۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸

مقام‌هاي پاكستاني در ديدار با سفير كشورمان خواستار گسترش روابط تجاري با ايران شدند

مقام هاي ارشد ايالت خيبر پختونخواي پاكستان در ديدار با عليرضا حقيقيان سفير كشورمان در اسلام آباد , خواستار گسترش روابط و همكاريهاي دوجانبه در تمامي زمينه ها بويژه تجاري با جمهوري اسلامي ايران شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پرويز ختك سروزير و شوكت الله خان فرماندار ايالت خيبر پختونخواي پاكستان عصر امروز چهارشنبه در ديدار با عليرضا حقيقيان سفير كشورمان در كاخ سروزيري ايالت خيبر در شهر پيشاور مركز ايالت در شمال غربي اين كشور؛ درباره افزايش همكاريهاي اقتصادي ميان اين ايالت و استانهاي كشورمان ؛ ارتقاي سطح مناسبات ؛ پروژه هاي مشترك عمراني و زيربنايي ميان دو كشور در زمينه هاي مختلف ؛ تاسيس نيروگاههاي برق آبي ؛ برگزاري نمايشگاههاي تجاري و همكاري در بخش آموزشي ؛ كشاورزي ؛ بهداشتي و اجتماعي ؛ بحث و تبادل نظر كردند. 

پرويز ختك سروزير ايالت خيبر ضمن استقبال از همكاري هاي دو جانبه ميان استانهاي ( ايالات ) دو كشور , گفت: ايران كشور دوست و همسايه پاكستان است كه در بسياري از زمانها و موارد سخت پشتيبان پاكستان بوده است . 

به گزارش ايرنا، وي افزود: دو كشور داراي روابط پايدار با اشتراكات فرهنگي؛ مذهبي و تاريخي بوده و همواره سعي داشته اند تا سطح همكاري هاي دو جانبه را افزايش دهند. 

ختك گفت : همكاري ايران و پاكستان در مجامع بين المللي بازتاب مناسبات مستحكم و موضع مشترك در مورد مسائل مهم بين المللي است مردم و دولت پاكستان همواره به رويكرد سياسي تهران در مسائل بين المللي احترام مي گذارند. 

شوكت الله خان فرماندار ايالت خيبر پاكستان در ديدار با حقيقيان در محل كاخ ( فرمانداري ) دولت ايالتي خيبر گفت : ما علاقمند هستيم از توانمنديهاي جمهوري اسلامي ايران در تمامي زمينه ها در راستاي توسعه و پيشرفت پاكستان استفاده كرده و از تجارب ايران در بخش هاي مختلف بويژه بهره برداري از معادن و منابع طبيعي ؛ انرژي ؛ تجارت ؛ ساخت نيروگاه برق آبي و برپايي نمايشگاه اقتصادي بهره مند شويم. 

اين نماينده دولت فدرال در ايالت خيبر پختونخواي پاكستان , ايران را كشوري مطمئن و بااقتدار در منطقه خواند و افزود : همكاري ايالت خيبر با استانهاي ايران مي تواند بسياري از مشكلات تجاري منطقه و مردم را حل نمايد. 

عليرضا حقيقيان سفير كشورمان در پاكستان هم در اين ديدارها ضمن استقبال از هرنوع همكاري و كمك به مردم شريف پاكستان گفت : ايران اسلامي در راستاي سياست هاي خارجي خود و به منظور همكاري بيشتر با كشورهاي منطقه بويژه پاكستان حاضر است در پروژه هاي عمراني و زيرساختي اين كشور مشاركت داشته باشد. 

وي در ادامه با اشاره به همكاريهاي دو كشور در بخشهاي مختلف؛ افزايش همكاري ميان ايالت خيبر و استانهاي كشورمان را براي مردم منطقه سودمند ارزيابي كرد. 

سفير جمهوري اسلامي ايران در پاكستان به ايرنا گفت : برپايي نمايشگاههاي مشترك تجاري كمك شاياني به سرمايه گذاري در پاكستان از سوي بخش خصوصي خواهد كرد. 

حسن درويش وند سركنسول جمهوري اسلامي ايران در شهر پيشاور مركز ايالت خيبر پختونخوا نيز در گفت وگو با ايرنا , ديدارهاي مقامهاي پاكستاني با مسوولان كشورمان را متناسب با افزايش روابط دو جانبه دانست و گفت : سفرهايي ميان مقامهاي ارشد ايالت خيبر و استاندارهاي كشورمان ( خراسان رضوي ؛ فارس و اصفهان ) در گذشته انجام گرفته كه بايد اين نوع رفت و آمدها ميان مقام هاي دو كشور به منظور افزايش هر چه بيشتر همكاريهاي اقتصادي و تجاري افزايش يابد. 

وي برگزاري نمايشگاههاي تجاري در پيشاور و متقابل آن در شهرهاي همجوار كشورمان را بسيار ضروري و در راستاي منافع مردم منطقه خواند. 

در اين نشست ها ، مقام هاي دولتي ايالت خيبر به همراه حسن درويش وند سركنسول كشورمان در پيشاور حضور داشتند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین