کد خبر: ۲۱۴۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷

تاثیر یک داروی شیمی‌درمانی بر افزایش طول عمر بیماران سرطانی

متخصصان علوم پزشکی در آلمان معتقدند که استفاده از نوعی داروی شیمی درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان پانکراس پس از عمل جراحی، طول عمر این بیماران را افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «نیلوفر آزاد» از متخصصان مرکز سرطان جان هاپکینز در بالتیمور در این رابطه اظهار داشت: نتایج این مطالعه نشان‌دهنده فوائد درمان با داروی «جمسیتابین» در مقایسه با عدم استفاده از آن است. همچنین اخیرا این پرسش مطرح شده که چه نوع شیوه درمانی برای این بیماران موثرتر است.

آزاد همچنین خاطر نشان ساخت: اکنون ترکیب‌های دارویی دیگری وجود دارند که ما به دنبال کمک گرفتن از آنها برای بیماران سرطانی هستیم. همچنین شیوه‌های درمانی جدید دیگری وجود دارند که ناشناخته هستند. به طور مثال، طبق یافته‌های محققان ژاپنی استفاده از نوعی داروی آزمایشگاهی علاوه بر داروی جمسیتابین به افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان کمک می‌کند. اما با وجود این پیشرفت‌ها، تصویر کلی به جا مانده از سرطان پانکراس همچنان تیره است.

وی افزود: سرطان پانکراس جزو سرطان‌هایی است که شانس درمان آن اغلب پایین است و پنجم سرطان کشنده در جهان محسوب می‌شود با وجود اینکه نرخ ابتلا به آن در مقایسه با سایر سرطان‌های شایع‌تر به مراتب کمتر است. آنچه که واقعا ضرورت دارد پیدا کردن روشی برای تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس است تا بتوان میزان مرگ و میز ناشی از آن را پایین آورد.

در این مطالعه، اطلاعات جمع‌آوری شده از 354 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس که تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفت.

تعدادی از این بیماران طی مدت شش ماه تحت درمان با داروی جمسیتابین قرار گرفته و گروهی دیگر تنها تحت معاینه پزشک بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، در پایان این مطالعه محققان تفاوت چشمگیری را در میزان طول عمر این دو گروه مشاهده کردند به طوری که این رقم برای بیماران مصرف‌کننده داروی جمسیتابین به طور متوسط 22.8 ماه و برای گروه دیگر 20.2 ماه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین