کد خبر: ۲۱۴۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی پرونده بابک زنجانی

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تشکیل کار گروه ویژه ای در این کمیسیون برای بررسی پرونده بابک زنجانی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام موسی احمدی عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اعلام این خبر توضیح داد : در کمیسیون و کمیته تخصصی که این موضوع را دنبال می کرد مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود که در آن افراد متخصص در زمینه قراردادهای بین المللی و بانکی حضور داشته باشند، چرا که زنجانی ادعاهایی در خصوص نقل و انتقال نفت و فرآورده های آن مطرح کرده است.

احمدی در ادامه اظهار داشت: در این کارگروه همچنین برخی دستگاه های اجرایی به همراه کارشناسانی از بانک مسکن و بانک های دیگر نیز حضور دارند و قرار است این کارگروه در یک فرصت منطقی گزارشی را تهیه کرده و به کمیسیون اصل نود ارائه کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: بعد از ارائه و قرائت این گزارش در کمیسیون اگر طراحان طرح تحقیق و تفحص قانع و راضی نشوند این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که تا کنون چه نهاد هایی برای ارائه گزارش در خصوص اقدامات زنجانی به کمیسیون اصل نود دعوت شده اند گفت: مقامات رسمی وزارت نفت و دیوان محاسبات در جلسات متعددی و همچنین مسئولان وزارت اطلاعات، بانک های مسکن و ملی هم برای ارائه گزارشات خود در جلسات کمیسیون حضور یافتند.

احمدی همچنین با اشاره به حضور سه ساعته بابک زنجانی در کمیسیون انرژی مجلس گفت: در این جلسه وی موارد و کیفیت اقداماتش در خصوص نحوه و انتقال نفت و فرآورده های ان و همچنین نحوه کیفیت انتقال پول آنها گزارش مفصلی را ارائه کرد که در نهایت نمایندگان از توضیحات وی قانع نشدند.

بیژن زنگنه وزیر نفت 19 شهریور ماه گفته بود: بابک زنجانی، بیش از دو میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را به خزانه دولت واریز نکرده و وزارت نفت و مجلس ایران در حال پیگیری این مساله هستند. همچنین وی به خبرنگاران گفته که زنجانی معتقد است که این پول به حسابش ریخته شده اما این حساب از طرف آمریکایی‌ها بلوکه شده است.
 
به گزارش مهر،پیش از آن نیز مسعود میرکاظمی – رئیس کمیسیون انرژی مجلس – از بدهی ۲٫۸ میلیارد دلاری بابک زنجانی خبر داده و گفته بود: بابک زنجانی ۲٫۸ میلیارد دلار میعانات و فراورده را با تبانی شرکت نیکو در داخل از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین