کد خبر: ۲۱۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

زمان و مکان نماز عیدقربان در استان تهران

زمان و مکان نماز عید سعید قربان در شهرستانهای استان تهران اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران با اشاره به عظمت عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که ائمه معصومین و بزرگان دین به پاسداشت این روز سفارش موکد کرده اند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی  افزود: نماز عید سعید قربان نمونه حقیقی وحدت و یکپارچکی ملت های مسلمان در اقصی نقاط جهان است و عيد قربان، بهترین نمادي از همکاری، همياري و همدلي و همفکری در جهان اسلام و نشان دهنده ای اتحاد، اتفاق، عزت و اقتدار مسلمانان در سراسر جهان به حساب می آید.

وی عنوان کرد: عید قربان یادآور حرکت حماسی حضرت ابراهیم (ع) است که در آزمون بزرگ الهی سربلند بیرون آمد و به همه پیروان مکتب اسلام این درس بزرگ را داد که نباید به تعلقات دنیوی وابسته بود و باید این آمادگی را داشت که در راه خدا از بهترین سرمایه های زندگی خود گذشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) به تربیت نسل و اولاد اشاره کرد و افزود: تربیت نسل و اولاد باید مانند ابراهیم (ع) باشد و با کمال شجاعت، شهامت، ایمان و دینداری فرزندش را به قربانگاه برد، اگر تربیت کننده، خوب تربیت کند فرزندش مانند اسماعیل است که به فرمان الهی گردن نهد.

محمودی ادامه داد: اعیاد اسلامی دارای جهاتی هستند که جهتی توجه به خدا و معنویت است لذا دو روز بزرگ فطر و قربان که نماز جماعت هم دارند پس از دوره طهارت و تزکیه و تهذیب نفس برای انسان، عید می شود.

وی بیان داشت: این روز علاوه بر توجه دادن انسان‌ها به سوی خالق یکتا و توبه و نزدیکی بیشتر به خداوند همبستگی و وحدت امت اسلامی را نیز به دنبال دارد.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: امروز كه آمريكا و غرب در تلاش برای سلطه‌گری بر مال و ناموس ديگران هستند، مسلمانان تنها با اتحاد و يكپارچگی می‌توانند توطئه‌های شوم آن‌ها را دفع كنند.

محمودی بر ضرورت وحدت و همدلی و یکپارچگی رویه امت ها تاکید کرد و گفت: آنچه موجب اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی شده همین وحدت اسلامی و همدلی ملت ایران با هم و با مسئولان است که در واقع این وحدت یکی از پیام های مهم عید سعید قربان است.

این مسئول تأکید کرد: خوشبختانه با فرهنگ سازی صورت گرفته هرسال شاهد برگزاری با شکوهتر نماز عید قربان در سراسر کشور هستیم که این امر نیز یکی از برکات انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: در استان تهران نیز نماز عید سعید قربان با حضور مردم مومن، انقلابی و همیشه در صحنه شهرستانهای استان تهران برگزار خواهد شد.

 نماز عید سعید قربان در شهرستانهای استان تهران به شرح ذیل است:

اسلامشهر: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام محمد علی نوروزی امام جمعه اسلامشهر در مصلی نماز جمعه، ساعت 7:30 صبح

پاکدشت: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه پاکدشت در مصلی امام خمینی(ره)، ساعت 8

دماوند: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام محمد علاء الدینی امام جمعه دماوند در مسجد جامع، ساعت 7 صبح

فیروزکوه: نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام عبدالعلی استیری امام جمعه فیروزکوه در مسجد جامع، ساعت 8 صبح

ملارد: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری امام جمعه ملارد در مصلی نماز جمعه، ساعت 8 صبح

قرچک: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در مسجد جامع، ساعت 8 صبح

شهرری: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام محمد حسن عظیما از علمای شهرری در مصلای بزرگ، ساعت 7 صبح

ورامین: نماز عید قربان به امامت آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج)، ساعت 8 صبح

رباط کریم: نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام علی اکبر رشیدزاده امام جمعه موقت رباط کریم در مصلای نمازجمعه، ساعت 8 صبح

قدس: نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی امام جمعه قدس در مصلای نماز جمعه، ساعت 8 صبح

شهریار: نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام جعفر رفیعی امام جمعه موقت شهریار در مصلی نماز جمعه، ساعت 7:30 صبح
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین