کد خبر: ۲۱۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶

سی ان ان: فضا برای تعامل در مذاكرات هسته‌ای ايران باز است

پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري سي ان ان، روز سه شنبه در گزارشي نوشت: فضاي خوبي براي تعامل در مذاكرات هسته اي ايران بدست آمده است و مي توان دست كم به تعاملي نسبي بين طرفين اميدوار بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فريبرز قادر محقق و مشاور مركز امور راهبردي و بين المللي، نوشت: ايران و قدرت هاي جهاني در نهايت مذاكرات به تعويق افتاده خود را در ژنو آغاز كردند. 

روشن است كه رييس جمهوري ايران مي خواهد در كشورهاي غربي اعتمادسازي كند تا تحريم ها لغو شود. روحاني در عوض وعده شفافيت كامل در برنامه غني سازي اورانيوم ايران را مي دهد. 
اما اعتمادسازي بين ايران و آمريكا بسيار دشوار خواهد بود. 

ايران و آمريكا حوزه هاي مشترك منافع دارند كه شامل ثبات در عراق، امنيت در افغانستان و پايان درگيري ها در سوريه است. 

همه اين مشكلات با مساله هسته اي همراه شده است؛ اما حل بحران از طريق دست يافتن به توافقي بزرگ در حقيقت نه تنها به نفع آمريكا بلكه به نفع متحدانش در منطقه است. 

اگر اعتماد ايجاد و توافق حاصل شود، ايران مي تواند بزرگ ترين اقتصادي باشد كه بعد از سقوط اقتصادهاي وابسته به اتحاد جماهيرشوروي بار ديگر به سيستم مالي جهاني مي پيوندد. 

به گزارش ایرنا؛ به رغم پيچيدگي و منافع متناقض طرف ها در مذاكرات، دست كم توافقي نسبي بين ايران و غرب قابل تحقق است؛ توافقي كه ايران را دوباره به عرصه بين المللي وارد كرده و گام هايي براي پايان دادن به ۳۴ سال شرايط باخت-باخت براي همه طرف ها بردارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین