کد خبر: ۲۱۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹

سه امتیاز بازی با تایلند در جیب ایران

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدارش در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا در تهران، تایلند را شکست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و تایلند در حالی آغاز شد که برخلاف تصور پیشین، تماشاگران کمی از این بازی استقبال کرده بودند. در آغاز حدود 12هزار نفر برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی آمده بودند اما همین تعداد کم هم به خوبی تیم ملی را تشویق می‌کردند. این تعداد در ادامه بازی به کمی بیش از 17 هزار نفر افزایش یافت.

نیمه نخست:

دو تیم چند دقیقه ابتدای بازی حرکت خاصی روی دروازه یکدیگر انجام ندادند و بیشتر به فکر این بودند که حریف را محک بزنند.

نخستین اتفاق بازی در دقیقه 7 رخ داد. در این لحظه مسعود شجاعی شوت محکمی به سمت دروازه تایلند زد اما توپش با اختلاف بسیار زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 11، خطای بازیکن شماره 11 تایلند بر روی پژمان منتظری باعث شد که داور از فاصله بیش از 20 متری که با صحنه داشت کارت زرد خود را از جیب خارج کند و "کاراکوت ویریا" را جریمه کند.

دقیقه 14 بازی، نفوذ بیگ زاده از سمت راست دروازه تایلند او را در موقعیت بسیار خوبی برای ارسال پاس عرضی قرار داد. این بازیکن سانتر خوبی به روی دروازه حریف ارسال کرد اما در حالی که قوچان نژاد مترصد زدن ضربه سر بود، خلعتبری با سر به روی توپ اثر گذاشت و آن را دور کرد!

چند ثانیه بعد، اشکان دژاگه با پاس خوب نکونام با دروازه بان تایلند تک به تک شد اما ضربه فنی او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت تا آه از نهاد هواداران و نیمکت‌نشینان تیم ملی بلند شود.

دقیقه 17 بالاخره تایلندی‌ها هم صاحب موقعیتی نصف و نیمه برای گلزنی شدند. در این لحظه ارسال یک ضربه ایستگاهی، مهاجم تایلند را در محوطه شش قدم دروازه ایران در موقعیت سرزنی قرار داد اما هوشیاری رحمان احمدی مانع از این شد که تایلند به گل برسد.

دقیقه 21، پاس بلندی که خلعتبری به روی دروازه تایلند فرستاد باعث شد که "چونلاتیت جانتکام"، مدافع تایلند دچار اشتباه شود. چیزی نمانده بود که این بازیکن با ضربه سر رو به عقب، دروازه تیم خودش را باز کند.

دقیقه 24، مسعود شجاعی با حرکتی سریع وارد محوطه جریمه تایلند شد اما پس از عبور از آخرین مدافع سرنگون شد. داور اما در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت و رای به ادامه بازی داد.

یک دقیقه بعد قوچان نژاد در گوشه محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد اما شوت محکم این بازیکن هم به بالای دروازه رفت.

دقیقه 26، حرکت تیمی هماهنگ بازیکنان ایران، تیم ملی را صاحب یک ضربه کرنر کرد اما ملی پوشان ایران از این فرصت هم استفاده نکردند.

دقیقه 1+45، اشکان دژاگه سانتر خوبی را روی دروازه تایلند ارسال کرد و این توپ در شرایطی خوب روی سر نکونام قرار گرفت اما ضربه کاپیتان ایران را دروازه‌بان تایلند به صورت درازکش از آن خود کرد.

در ادامه بازی، توپ بیشتر در میانه‌های میدان جریان داشت تا این نیمه با نتیجه تساوی صفر بر صفر به پایان برسد.

نیمه دوم:

دقیقه 46، مسعود شجاعی روی سانتر زیبای ماهینی می توانست در محوطه شش قدم دروازه تایلند با ضربه سر گل اول بازی را برای ایران به ثمر برساند اما "پراتوم چوتونگ" دروازه بان تایلند مانع از این کار شد.

دقیقه 53، حرکت دونفره خیلی خوب قوچان نژاد و خلعتبری و پاس های تک ضرب این دو موقعیت خوبی را برای ایران فراهم کرد که قفل دروازه تایاند را باز کند اما "گوچی" در آخرین لحظه نتوانست توپ را از مدافع آخر حریف عبور دهد تا حسرت این فرصت هم بر دل هواداران تیم ملی بماند.

دقیقه 63، قوچان نژاد شوت محکمی را از فاصله حدودا 25 متری به سمت دروازه تایلند زد اما توپش با اختلاف به بیرون رفت. در ادامه هم در حالی که مهاجم تیم ملی ایران معتقد بود توپش به کرنر رفته، داور توپ را در اختیار دروازه بان تایلند قرار داد.

دقیقه 65، کریم انصاری فرد به جای اشکان دژاگه وارد زمین شد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه به هنگام خروج دژاگه او را به شدت تشویق کردند.

دقیقه 67، ایران یک – تایلند صفر؛

گل اول بازی را یک مدافع به ثمر رساند. سید جلال حسینی پشت محوطه جریمه تایلند صاحب توپ شد و با عبور از یک مدافع، توپ را خلاف جهت حرکت دروازه بان شلیک کرد و گل اول بازی را زد.

دقیقه 70، ایران 2 – تایلند صفر؛

زدن گل اول، موتور گلزنی تیم ملی ایران را روشن کرد. این بار رضا قوچان نژاد برای ایران گلزنی کرد. در این دقیقه انصاری فرد تازه وارد به خوبی از جناح راست تایلند وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس عرضی خوب، قوچان نژاد را با دروازه خالی تایلند روبرو کرد تا گل دوم ایران هم زده شود.

دقیقه 74، قوچان نژاد با دروازه بان تایلند تک به تک شد اما سوت داور که به نشانه آفساید به صدا درآمده بود، او را متوقف کرد.

دقیقه 77، مهرداد بیت آشور، بازیکن جدید تیم ملی ایران این فرصت را پیدا کرد که به میدان برود. او جای حسین ماهینی را در زمین گرفت.

دو دقیقه بعد، سومین تعویض تیم ملی ایران هم انجام شد. این بار مسعود شجاعی جای خود را به علیرضا جهانبخش داد.

دقیقه 80، ایران 2 – تایلند یک؛

در این دقیقه "تیراسیل دانگدا" موفق شد با شوت محکمی از پشت محوطه جریمه دروازه ایران را باز کند. در این صحنه رحمان احمدی هیچ واکنشی از خود نشان نداد تا تماشاگران به نشانه اعتراض دانیل داوری، دروازه بان جدید تیم ملی را تشویق کنند!

گل:

جلال حسینی (67) و رضا قوچان نژاد (70) برای ایران و تیراسیل دانگدا (80) برای تایلند

کارت زرد:

کوراکوت ویریا (11) و پیچیت (30) از تایلند

تعداد تماشاگران: 17330 نفر

جلال حسینی بهترین بازیکن شد

سید جلال حسینی بهترین بازیکن دیدار ایران و تایلند شد.

سید جلال حسینی که زننده یکی از گل‌های تیم ملی فوتبال ایران برابر تایلند بود پس از اتمام بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین