کد خبر: ۲۱۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹

سخنگوی کاترین اشتون: کنترل اجرای توافق‌های احتمالی ایران و 1+5 بر عهده آژانس است

اتحادیه اروپا اعلام کرد که در صورت حصول توافق بین اعضای گروه 1+5 و ایران، کنترل اجرای توافقات از جمله در بخش فنی بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ما به شکل "سه بعلاوه سه" و با شرکت کاترین اشتون مذاکره می‌کنیم، اما روند بررسی و کنترل کارهایی که ایرانیان یا هیأت ایرانی می‌توانند انجام دهند، بر عهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری نووستی، مان افزود: ما با طرف ایرانی تماس‌هایی داشتیم ولی آنها امکان دسترسی به تأسیات را واگذار نکردند.

سخنگوی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا علاوه بر آن گفت که طرح هیأت ایرانی درباره موضوع هسته‌یی تهران در نشست گروه 1+5 و ایران در ژنو با موفقیت بسیار ارائه شد.

مان همچنین اظهار کرد: ما صبح امروز (سه‌شنبه) طرح ارائه شده توسط محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را دریافت کردیم و این طرح با موفقیت بسیار زیادی معرفی شد.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران پیش از آن اعلام کرده بود که طرح ایران به شکل پاورپوینت عرضه شد و در میان تمام شرکت‌کنندگان در نشست توزیع شد.

به گزارش ایسنا، دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) درباره برنامه هسته‌یی تهران روز سه‌شنبه در پشت درهای بسته در ژنو انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین