کد خبر: ۲۱۴۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
آگهی

معرفی بوستان مینیاتوری مشهد در تور مشهد

هنر مینیاتور از دیرباز بین ایرانیان وجود داشته و در برخی شهرها به صورت گسترده مردم به آن پرداخته اند. بوستان مینیاتوری مشهد هم در واقع بکارگیری این هنر در خدمت مدرنیته و فرهنگ است.
آفتاب‌‌نیوز :

اینکه حرم مطهر امام رضا در مشهد و تور مشهد نماد گردشگری و توریستی در آن محسوب می شود شکی در آن نیست معرفی بوستان مینیاتوری مشهد در تور مشهداما به هر حال مسافران و ساکنین هر شهر هر چقدر هم که توریستی باشد، نیاز دارند که مکان های تفریحی و فرهنگی جدید برای آنها ساخته شود تا بتوانند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند. مشهد نیز به عنوان یک کلان شهر با جمعیت زیاد و همچنین محور و مرکز شهرهای توریستی ایران به این مهم پرداخته است و ساخت بوستان مینیاتوری مشهد یکی از دلایل این مدعا می باشد.

همه ما به عنوان یک ایرانی موظف هستیم هم خودمان در مورد تاریخ و فرهنگ کشور مطالعه کنیم و هم زمینه برای انتقال آن را به نسل های آینده فراهم نماییم. ساخت موزه ها و رسیدگی به بناهای تاریخی و فرهنگی یکی از این راههای انتقال فرهنگ و تاریخ است. هنر مینیاتور از دیرباز بین ایرانیان وجود داشته و در برخی شهرها به صورت گسترده مردم به آن پرداخته اند. بوستان مینیاتوری مشهد هم در واقع بکارگیری این هنر در خدمت مدرنیته و فرهنگ است.

معرفی بوستان مینیاتوری مشهد در تور مشهد

ویژگی های بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد در تور ارزان مشهد لحظه آخری آفری اولین بوستان مینیاتوری است که در شرق کشور ساخته شد. هدف از ساخت این بنا در درجه اول آشنایی مردم ایران با تاریخ کشور و بعد جذب گردشگر بوده است. مساحت و زیربنای این بوستان در حدود هشت هکتار بوده و در خیابان الهیه شهر مشهد بنا شده است. المان های طراحی شده در بوستان مینیاتوری مشهد شامل هشتاد و پنج نماد فرهنگی و هنری و مذهبی بوده که به صورت مینیاتوری و بسیار زیبا و خلاقانه ساخته و در این محل قرار داده شده اند. یعنی با استفاده از این بوستان می توانید اطلاعات تقریبا جامعی در مورد آثار فرهنگی و هنری و مذهبی شهرهای مختلف به دست آورید. در این بوستان مینیاتور بناهایی مانند تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، راه آهن مشهد، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، سد کارون، روستای کندوان، آرامگاه عطار، باغ شازده کرمان ساخته شده است. وجود بنای مینیاتوری این اماکن در بوستان مینیاتوری مشهد دو فایده دارد که به شرح ذیل است:

1- اول اینکه افرادی که نمی توانند به هر دلیلی به این شهرها برای دیدن بناهای مذکور مسافرت کنند، می توانند همه آنها را یکجا در این بوستان دیده و اطلاعات تاریخی خوبی در مورد آنها کسب نمایند.

2- دومین فایده بوستان مینیاتوری مشهد این است که برای افرادی که علاقه دارند این بناها را از نزدیک ببینند اطلاعات جامعی فراهم می کند. یعنی در واقع محل آنها و موقعیت جغرافیایی و سایر اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.
به گزارش سفر باتو ، بوستان مینیاتوری مشهد به خصوص برای کودکان که تصور ذهنی خاصی از فرهنگ و تاریخ ایران ندارند بسیار مناسب است و می تواند آنها را به مطالعه در این زمینه علاقمند نمایند. در کنار این ویژگی ها با توجه به امکانات تفریحی و سرگرمی که در این بوستان پیش بینی شده است، خانواده ها و افراد علاقمند می توانند لحظات خوبی را در آن تجربه نمایند.

امکانات طراحی شده در بوستان مینیاتوری مشهد
1- طراحی و ساخت تراس های زیبا برای تماشای بناهای مینیاتوری از بالا
2- پیش بینی زمین بازی برای بچه ها با مساحت 408 متر مربع
3- طراحی دریاچه و رودخانه مصنوعی
4- فضای سبز بسیار زیبا برای پیاده روی
5- وجود پارکینگ با ظرفیت بالا به صورت اختصاصی برای بازدید کنندگان مجموعه
6- ساخت سرویس های بهداشتی متعدد و تمیز
7- طراحی سکو برای مراسم های رسمی و همایش ها

یکی دیگر از ویژگی های جذاب بوستان مینیاتوری مشهد قرار گیری آن در مجاورت ریل قطار مشهد است به طوریکه مسافران داخل قطار می توانند این آثار را به راحتی دیده و از آن لذت ببرند. در بوستان مینیاتوری مشهد پیست زیبا و جذابی هم برای مسابقه ماشین های کنترلی ساخته شده است که شبیه نقشه ایران است و کودکان زیادی به عشق این پیست به بوستان مذکور می آیند و در کنار بازی و مسابقه در پیست امکان آشنایی با فرهنگ و تاریخ ایران هم برای آنها فراهم شده است.

معرفی بوستان مینیاتوری مشهد در تور مشهد

توسعه بوستان مینیاتوری مشهد

با وجود همه امکانات و المان هایی که در این بوستان طراحی و ساخته شده است اما مدیران و سرمایه گذاران این مجموعه فرهنگی و تفریحی در فکر توسعه آن به صورت کاملتر و گسترده تر هستند تا بازدید کنندگان بتوانند لحظات بهتری را در این بوستان تجربه نمایند. به طور کلی وجود یک چنین بوستانی در همه شهرهای ایران باعث می شود افراد آن شهر نسبت به تاریخ و فرهنگ شهر خود و البته همه شهرهای ایران اطلاعات جامعی کسب کرده و به مطالعه در این زمینه علاقمند شوند در عین حال بستری مناسب برای آگاهی رساندن به کودکان خواهد بود که در یک فضای شاد و فرح بخش پیام های فرهنگی هم دریافت کرده و با تاریخ کشور خود تا حدودی آشنا شوند. این وظیفه و مسئولیت پدر و مادرها است که در صورت وجود یک چنین بوستانی در شهر خود مانند بوستان مینیاتوری مشهد بچه ها را به بازدید از آن ببرند و راهنمای آنها باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین