کد خبر: ۲۱۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

انتقاد از انعقاد نطفه پس از تماشای ماهواره

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا شامگاه یکشنبه در دوره‌ آموزشی سوژه یابی برای محرم و صفر که در مجتمع شهید صدوقی قم برگزار شد، به بررسی آثار و موانع محبت میان اعضای خانواده به ویژه زن و شوهر پرداخته و محبت را به دو صورت دائمی و موقت تقسیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش امید به نقل از رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری گفت: اگر منشأ محبت میان زن و شوهر تنها به سبب عواملی همانند جمال،‌ موقعیت اجتماعی، شغلی و یا ثروت باشد مسلماً این محبت پایدار نبوده و روزی از بین می‌رود چرا که اگر یکی از زوجین فرد زیبا و ثروتمندتری را پیدا کنند دل بسته او شده و به او محبت می‌کند.

استاد حوزه تصریح کرد: جمال، زیبایی و ثروت در زندگی مهم است ولی نباید محور زندگی باشد چرا که ممکن است روزی فرد جمال و ثروت را از دست بدهد در این صورت است که محبت میان او و همسرش از بین می‌رود.

وی افزود: اگر منشأ محبت الهی باشد فرد با جمال و ثروت نیز کنار می‌آید، بیشتر مفاسد اجتماعی که از کانال محبت می‌گذرد به سبب محبت غیر الهی است، زن و شوهر باید در زندگی مشترک خود مراقب دیانت یکدیگر باشند، وقتی محبت الهی باشد افراد نسبت به محبوب‌های خود اولویت بندی می‌کنند.

ماندگاری در اولویت بندی میان محبوب‌ها عنوان کرد: نخستین محبوب فرد باید خدا، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و صف دوم محبوب خانواده و والدین باشند اگر اولویت‌بندی‌ها این‌گونه باشد فرد حتی حاضر می‌شود که خانواده خود را فدای راه خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) کند.

وی ادامه داد: البته محبت میان اعضا خانواده در زندگی مهم است ولی این محبت نباید به گونه‌ای باشد که فرد آن را به محبت الهی ترجیح دهد، محبت شدید میان برخی از خانواده سبب شد که فرزندان خود را برای دفاع از کشور راهی جبهه‌ها نکنند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این‌که اگر محبت میان زن و شوهر الهی باشد آن‌ها گناهان و خطاهای یکدیگر را به هم متذکر می‌شوند، گفت: اگر محبت غیر الهی باشد افراد در برابر یکدیگر احساس مسؤولیت نکرده و همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند.
وی ادامه داد: نخستین امتحان آخرالزمانی اصحاب پیامبر(ص) که همان یاران امام زمان(عج) هستند محبت است، در محبت نباید افراط و تفریط کرد بلکه محبت باید در چهار چوب قوانین الهی باشد، محبت زیاد فرد را لوس و محبت کم او را عقده‌ای می‌کند، محبت باید بالله باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه معرفت و شناخت را لازمه تشکیل زندگی مشترک دانست و گفت: در تشکیل زندگی مشترک محبت میان زن و شوهر مهم است ولی اهمیت شناخت میان همسران از محبت مهم‌تر است چرا که محبت میان زن و شوهر را خداوند متعال به وجود می‌آورد.

وی افزود: متأسفانه امروز فرهنگ مردم کشور ما به فرهنگ غربی نزدیک شده است نه فرهنگ اسلام، برای نمونه جشن‌های عروسی کشور ما به عروسی‌های غربی نزدیک شده و برخی از افراد ماهواره نگاه می‌کنند تا جشن عروسی خود را همانند آن‌ها برگزار کنند.

ماندگاری با بیان این‌که فرهنگ غربی بر اساس ظاهر انتخاب می‌کند، اظهار داشت: حتی ارتباط میان زن و مرد در غرب از ارتباط حیوانات نیز بدتر است، در غرب وقتی یک زن با چند مرد ارتباط برقرار کرده و مشغول می‌شود افراد افتخار می‌کنند در حالی که در حیوانات نیز این‌گونه نیست که یک ماده به صورت همزمان با چند نر ارتباط برقرار کند.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد حتی در انعقاد نطفه کودکان خود نیز دقت نمی‌کنند، یعنی پس از تماشای ماهواره و گوش دادن به آهنگ‌های نامناسب نطفه را منعقد می‌کنند در حالی که تمام این‌ فعالیت‌ها در نطفه کودک اثر گذار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین