کد خبر: ۲۱۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
در دیدار با دو نماینده مجلس سنای فرانسه؛

بروجردی: در چهارچوب NPT و تحت نظارت آژانس، به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه می‌دهیم

رییس‌ کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب معاهده NPT و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همچنان به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علاءالدین بروجردی در دیدار دو تن از نمایندگان مجلس سنای فرانسه با اشاره به روابط تاریخی و پیوندهای فرهنگی موجود میان ایران و فرانسه، گفت: روابط مبتنی بر حسن نیت و عدم وجود نکات منفی در پیشینه روابط دو کشور عامل مهمی برای تقویت مناسبات میان دو کشور می‌باشد.

بروجردی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل برای پشتیبانی از تقویت روابط دو کشور بر اساس احترام متقابل و در راستای منافع دو ملت را دارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب معاهده NPT و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همچنان به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ادامه خواهد داد، گفت: ایران معتقد است وجود حتی یک بمب هسته‌ای تهدیدی جدی برای امنیت و آرامش جهان است.

وی در ادامه وجود انبارهای سلاح‌های هسته‌ای در رژیم اشغالگر قدس را نشانه سیاست‌های دوگانه قدرت‌های غربی در زمینه مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی دانست.

بروجردی همچنین افزود: پذیرش حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مبنای هر توافقی با گروه 1+5 خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت سوریه در انهدام سلاح‌های شیمیایی خود را شجاعانه و در راستای تقویت صلح و امنیت منطقه ارزیابی می‌نماید و در همین جهت رژیم صهیونیستی باید سلاح‌های کشتار جمعی خود را از میان ببرد.

وی تصریح کرد: دولت فرانسه نیز باید سلاح‌های شیمیایی به جای مانده از قبل در خاک خود را نابود ناید.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کمک به تقویت و تحکیم صلح و ثبات در منطقه می‌باشد، افزود: تنها راه تقویت امنیت و صلح در منطقه خلیج‌فارس همکاری‌ و مشارکت جمعی همه کشورهای منطقه می‌باشد.

سناتورهای فرانسوی نیز در این دیدار آمادگی سنای فرانسه را برای گسترش روابط خود در همه زمینه‌ها با مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

ژوئل گاریوملام در همین راستا افزود: پارلمان‌های دو کشور فارغ از سیاست‌های دولت‌ها می‌توانند تقویت و تسهیل‌کننده روابط ایران و فرانسه باشند.

لوکنت در ادامه با تاکید بر نقش مهم و موثر جمهوری اسلامی ایران در هرگونه سازوکار امنیتی منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسزایی در تامین امنیت منطقه به عنوان کشوری قدرتمند و باثبات دارد.

به گزارش ایسنا، طرفین در ادامه در خصوص مسائل منطقه‌ای و راه‌های تقویت همکاری‌های فیمابین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین