کد خبر: ۲۱۵۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱
توصیه هاشمی به موسسه تنظیم و نشر آثار امام؛

با بازگشایی مخزن اسناد محرمانه، نسل‌های آینده را از تاریخ انقلاب آگاه کنید

مسئولان مؤسسه حفظ و نشر آثار امام می‌توانند با بازگشایی مخزن اسناد محرمانه آن مؤسسه بنیان تدوین تاریخ اصیل انقلاب اسلامی را بریزند تا نسل حاضر و نسل‌های آینده درک و تصور حقیقی و واقعی از تاریخ انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی گزیده سخنان سال گذشته ایشان در دیدار جمعی از مدیران ارشد، استادان و دانشجویان برگزیده پژوهشکده امام خمینی(ره) را منتشر کرده است:

*بیت حضرت امام(ره) هم به لحاظ شخصیتی و هم به لحاظ علمی و دینی از مرتبت والایی در جامعه و حوزه‌های علمیه برخوردارند و همین امر حفظ حرمت آنان را برای همه ما واجب و لازم می‌گرداند.

*چگونه می‌شود در سالروزی که اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر کشور به امید وحدت و همدلی در آستان مطهر امام گرد هم می‌آیند، گرو‌هی اندک ولی متشکل و البته نامشخص، در مقابل چشم میلیون‌ها انسان و شبکه‌های تلویزیونی اجازه اهانت به بیت امام و مسئولین را به خود بدهند؟ آیا می‌توان تصور کرد آنها گروهی خودسر هستند؟

*افراط و عوام‌فریبی در طول تاریخ و از زمان امام علی(ع) به عنوان خوارج تاکنون بوده‌اند و امروز هم به اشکال و شیوه‌های جدید و نو وجود دارد و اگر جلوی این رفتارهای افراطی که نمود بارز استبداد عوام است گرفته نشود به اصل نظام آسیب می‌زند.

*همه ما شاخ و برگی از شجره وجودی اسلام و رهبری حضرت امام(ره) هستیم و بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی و پژوهشکده امام خمینی  از ثمرات باارزش بیت آن حضرت است مسئولان مؤسسه حفظ و نشر آثار امام می‌توانند با بازگشایی مخزن اسناد محرمانه آن مؤسسه بنیان تدوین تاریخ اصیل انقلاب اسلامی را بریزند تا نسل حاضر و نسل‌های آینده درک و تصور حقیقی و واقعی از تاریخ انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند.

*امروز حاج سیدحسن خمینی علی‌رغم جوانی، یک عالم واقعی اسلامی و نیز شخصیتی آشنا به مسائل کشور و دنیا و دارای هوش و ذوق درخوری است که فرصت خدمت بسیاری به کشور و آینده نظام دارد.

*متأسفانه در حق امام در داخل و به ویژه خارج جفا می‌شود و هنوز ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ درست معرفی نشده است.امام(ره) همواره خشم خود را از گروهی به عنوان خشک‌مقدس‌ها نشان و نسبت به وجود چنین تفکری هشدار می‌دادند امروز آنها می خواهند انتقام ایشان را از یادگارشان بگیرند.

*اعتدال در گفتار، کردار و تفکر راه اساسی بازگشت به آرمان‌های اصیل حضرت امام و انقلاب اسلامی است، امام هیچ‌گاه ترور و عملیات مسلحانه را برای مبارزه با طاغوت تأیید نکردند و هموراه به حضور مردمی در مبارزه و موج آگاهی توده‌ها تأکید داشتند. امروز هم اگر می‌خواهیم شاهد، الگو و الهام‌بخش مردم دنیا باشیم باید اعتدال و آزادمنشی را در همه ابعاد زندگی و کشور و نظام حفظ کنیم و از این رهگذر کارآمدی اسلام و انقلاب اسلامی را به اثبات برسانیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین