کد خبر: ۲۱۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹

تصویب معافیت‌های مالیاتی برای خانواده‌های پرجمعیت در کمیسیون فرهنگی

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب موادی از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون خبر داد که شامل مشوق‌های مالیاتی برای خانواده‌هایی با فرزندان بیشتر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیدمرتضی حسینی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: سه مورد از مواد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جلسه عصر امروز این کمیسیون مصوب شده است.

وی در مورد جزئیات مواد مصوب شده در جلسه عصر امروز گفت: در بخش مالیات مشوق‌هایی برای خانواد‌ه‌های پرجمعیت به تصویب رسیده است؛ به این رویه که درآمد سرپرست خانوار به تعداد افراد خانوار تقسیم می‌شود و مالیات خانواده‌هایی با تعداد فرزندان بیشتر کاهش خواهد یافت و حتی ممکن است مشمول معافیت‌های مالیاتی شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در مورد مواد دیگر تصویب شده در جلسه عصر امروز گفت: سبد کالایی به ارزش یک تا دو میلیون ریال برای خانواده‌های کم‌درآمد مصوب شده است که از دوران بارداری تا پنج سالگی فرزند به صورت ماهانه در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد دستور دیگر جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی، گفت: آقای نوبخت معاون برنامه و بودجه دولت یازدهم در جلسه عصر امروز حاضر شدند تا در مورد بودجه فرهنگی امسال و سال آینده با کمیسیون رایزنی‌هایی انجام دهند.

وی در مورد جزئیات دیدار کمیسیون فرهنگی با نوبخت، گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بودجه کشور کاهش پیدا کرده است تاکید این جلسه بر آن بود که بودجه بخش فرهنگی برای سال جاری کمتر نشود ضمن اینکه مقرر شد برای سال آینده هم دو نفر از اعضای کمیسیون قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس در مورد تعیین بودجه فرهنگی سال 93 با دولت همکاری کنند تا قبل از تحویل بودجه به کمیسیون تلفیق، نظر کمیسیون فرهنگی در مورد بودجه فرهنگی اعمال شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی در پایان با اشاره به تعطیل شدن روزنامه بهار، گفت: کمیسیون فرهنگی بنا ندارد به این موضوع وارد شود، به نظر من عضویت آقای مطهری در شورای نظارت بر مطبوعات کفایت می‌کند و کمیسیون به صورت مستقل به این بحث ورود نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین