کد خبر: ۲۱۶۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ آغاز شد

بر اساس برنامه‌ای که از قبل اعلام شده بود، مذاکرات کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ در مقر سازمان ملل در وین آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست تیم هفت نفره کارشناسی ایران را برعهده دارد. کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت،‌صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بانک مرکزی و انرژی اتمی در هیئت ایرانی حضور دارند.

 مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 (آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و انگلستان) لحظاتی پیش در مقر سازمان ملل در این شهر آغاز شد و فردا نیز ادامه دارد.

کارشناسان مباحث هسته‌ای و امور تحریم در این نشست 2 روزه حضور دارند.

به گزارش فارس،هیئت‌ آمریکایی حاضر در نشست از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری حضور دارند و ترکیب هیئت آمریکایی نشان از جدیت آنها برای حل مسئله دارد.

براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.

پس از رایزنی‌های صورت گرفته، در نهایت توافق شد که مذاکرات کارشناسی امروز و فردا در وین برگزار شود.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست تیم هفت نفره کارشناسی ایران را برعهده دارد. کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت،‌صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، بانک مرکزی و انرژی اتمی در هیئت ایرانی حضور دارند.

استفان کلمنت کارشناس هسته‌ای اتحادیه اروپا نیز ریاست گروه 1+5 را برعهده دارد.

قرار است کارشناسان توافقات حاصله را به مقامات عالی‌رتبه کشورهایشان ارائه دهند.

شهر وین دوشنبه و سه‌شنبه (ششم و هفتم آبان ماه) همچنین میزبان دوازدهمین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس و ترو واریورانته معاون آمانو بود و در نهایت بیانیه مشترکی صادر و توافق شد نشست بعدی 20 آبان ماه در تهران برگزار شود.

پیش از آغاز این نشست، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد و پیشنهاد ایران برای همکاری با آژانس را به مدیرکل ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین