کد خبر: ۲۱۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۹

انتخاب سريعتر وزيرنفت براي استفاده از فرصت سرمايه گذاري خارجي ضروري است

آفتاب‌‌نیوز :  سفير جمهوري اسلامي ايران در نروژ با تاکيد بر اين که اين استراتژي را بايد دولت ايران هر چه زودتر مشخص کند، گفت: تاخير در تدوين اين راهبرد ، در كنار تبليغات منفي اي كه بر ضدايران صورت مي گيرد سبب توجه شرکت هاي خارجي به كشورهاي ديگر براي سرمايه گذاري خواهد شد . 

دکتر عبدالرضا فرجي راد، خاطر نشان کرد: اين امر سبب مي شود در آينده کار سرمايه گذاري در بخش هاي زير ساختي ايران با مانع روبرو شود و نياز به زمان زيادي براي از بين بردن اين مشکلات به وجود آيد. 

وي مشخص کردن وزيران وزارتخانه هاي مهم کشور را که تاکنون تعيين نشده اند مباحث مهمي خواند که در اين شرايط بايد سريعتر به آن پرداخته شود. 

سفير جمهوري اسلامي ايران در نروژ، در زمينه مواردي که شرکت هاي نروژي علاقه مند به سرمايه گذاري در صنعت نفت ايران هستند به بخش فراساحل در پروژه هاي نفت و گاز اشاره کرد و گفت: کمتر کشوري وجود دارد که داراي اين فناوري و علاقه مند به سرمايه گذاري در ايران باشد. 

وي تصريح کرد: در حال حاضر شرکت هاي نروژي علاقه مند به حضور در پروژه هاي صنعت نفت ايران هستند وشرکت هاي ديگري مانند شرکت هاي ايتاليايي و فرانسوي به دليل فشارهاي امريکا يا مسائل خودشان براي مشارکت در اين زمينه دست نگه داشته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین