کد خبر: ۲۱۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۵

فروش نيروگاه ها کمبود هاي مالي صنعت برق را جبران نمي کند

آفتاب‌‌نیوز : معاون توسعه و امور اقتصادي شركت توانير گفت: با توجه به تصويب لايحه بخشي از مقررات مالي دولت که براساس آن توانير اجازه فروش سهام نيروگاه ها را در بازار بورس پيدا مي کند، هم اکنون دو روش براي فروش نيروگاه ها وجود دارد. 

"بهمن مسعودي" اظهار داشت: به جز فروش سهام، شرکت هاي برق منطقه اي مي توانند نيروگاه ها را به صورت مزايده نيز به فروش برسانند. 

وي با بيان اين که هنوز درباره چگونگي فروش نيروگاه ها تصميم گيري نشده است، خاطر نشان کرد: شايد نيروگاه هاي بزرگ با تشکيل شرکت و عرضه سهام و نيروگاه هاي کوچک از طريق مزايده به فروش برسند. 

مهندس مسعودي در پاسخ به پرسشي مبني براين که آيا منابع حاصل از فروش نيروگاه ها را براي ايجاد تاسيسات جديد به کار خواهيد برد؟ اضافه کرد: بله؛ اما کمبود هاي صنعت برق آنقدر زياد است که فروش نيروگاه ها نيز نمي تواند منابع مورد نياز را به طور کامل فراهم آورد و کمبودها را رفع کند. 

معاون توسعه و امور اقتصادي شرکت توانير در پاسخ به اين پرسش که با توجه به طولاني تر بودن دوره فروش سهام در بازار بورس آيا راهکاري براي کوتاه کردن اين دوره وجود دارد؟ گفت: به نظر مي رسد به اين منظور شرکت توانير بايد با سازمان بورس اوراق بهادار به تفاهم برسد. 

مسعودي اظهار داشت: به طور معمول هر شرکتي پس از تشکيل بايد سه سال مالي را پشت سر بگذارد، سپس تقاضاي ورود به بورس را به دهد. 

وي ياداور شد: به نظر من اگر فروش نيروگاه ها از ابتداي برنامه سوم آغاز مي شد، تاکنون تمام نيروگاه ها به فروش رفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین