کد خبر: ۲۱۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

پیش‌بینی تحولات مثبت در تجارت خارجی کشور

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر صحبت های بسیار امیدوارکننده ای درباره لغو تحریم ها مطرح شده است، گفت: در صورت حل مسائل اساسی می توانیم انتظار داشته باشیم که تحولات بسیار خوبی در تجارت خارجی کشور رخ دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدحسین داجمر در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که به نظر شما روند لغو تحریم ها چقدر طول می کشد؟ عنوان کرد: صحبت های بسیار امیدواردکننده ای هم از سوی ایران و هم از سوی طرف های مقابل مطرح شده است. البته نباید توقع داشته باشیم که همه مسائل به یکباره حل شود و باید قدم به قدم در این زمینه حرکت کنیم.

او با اشاره به اینکه مسائل بین ایران و غرب شامل یک سری مسائل بسیار مهم و مسائل جزیی تر می شود، گفت: اگر در ابتدا مسائل بسیار مهم حل شوند می توانیم شاهد تحولات بسیار خوبی در تجارت با سایر کشورها از جمله با اروپا باشیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی افزود: مسائل جزیی بین ایران و غرب نیز قابل حل شدن در درازمدت را دارند و البته نمی توانیم انتظار حل سریع مسائل را داشته باشیم. به نظر من اگر طبق وعده دولت قرار است مسائل بسیار مهم ظرف یک سال آینده حل شوند شاهد تحولات مثبت و خوبی در تجارت خارجی کشور خواهیم بود.

به گزارش ایسنا 25 شهریور ماه امسال دادگاه اروپا، نهاد قضایی اتحادیه اروپا با صدور یک حکم کلی تحریم های این اتحادیه علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و 17 شرکت وابسته به آن را لغو کرد.

این حکم تحریم های اعمال شده علیه شرکت کشتیرانی بوشهر، شرکت کشتیرانی حفیظ دریا، شرکت کشتیرانی ایران و مصر، شرکت ایران وستشیپ، شرکت کشتیرانی خزر، شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا و چند شرکت دیگر وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی را لغو کرده است.

اتحادیه اروپا ۱۰ آذر ۱۳۹۰ اقدام به تحریم شرکت کشتیرانی ایران کرده بود که به دنبال آن ایران برای انتقال نفت به کشورهای دیگر دچار مشکلات بسیاری شده بود.

در تازه ترین اظهارنظر نیز چهارم آبان امسال مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ایسنا درباره آخرین وضعیت لغو تحریم های اروپا علیه شرکت کشتیرانی توضیح داد: کشورهای اروپایی هنوز به رای دادگاه عمومی اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی اعتراضی نکرده‌اند. 40 روز از زمان صدور حکم دادگاه عمومی اروپا گذشته و هنوز 30 روز دیگر فرصت برای اعتراض این رای باقی مانده است.

داجمر در واکنش به گزارش اخیر خبرگزاری رویترز درباره تلاش برخی کشورهای اروپایی درباره احیای تحریم‌ها علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز گفت که‌ اروپایی‌ها اگر مدارک و مستندات قوی داشتند که احتمالش ضعیف است به دادگاه ارائه می دادند.

اخیرا نیز برخی رسانه ها از ورود سه وزارتخانه اقتصادی صنعت، معدن و تجارت، نفت و راه و شهرسازی به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 بر سر لغو تحریم ها خبر دادند که یکی از موضوعات مورد پیگیری در این مذاکرات نیز لغو تحریم های اعملی شده علیه کشتیرانی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین