کد خبر: ۲۱۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲

اعلام زمان ومکان اولین سفراستانی روحانی

رضایی تصریح کرد: حجت‌الاسلام روحانی درباره سفرهای استانی نیز گفت که این سفرها از ماه آینده و با سفر هیئت دولت به مشهد آغاز می‌شود و برای مابقی سفرها هم در حال تصمیم‌گیری هستیم و هنوز مشخص نیست اما دولت برنامه دارد که سفرهای استانی را انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجمع نمایندگان استان فارس پیش از ظهر امروز با رئیس‌جمهور دیدار کردند. در این دیدار رئیس‌جمهور گفته که اراده دولت کم‌کردن تحریم‌ها و بعد لغو همه تحریم‌هاست.

به گزارش تسنیم، مجمع نمایندگان استان فارس صبح امروز در راستای سلسله دیدارهای مجامع استانی با رئیس‌جمهور، با حجت‌الاسلام روحانی دیدار و از نزدیک درباره مشکلات استان‌شان گفت‌وگو کردند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به این  جلسه اظهار داشت: نمایندگان استان فارس در این جلسه‌ شاخص‌ها و مشکلات موجود در استان را در محورهای اشتغال، نرخ درآمد، شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، مشکلات آب، صنعت، معادن، حمل و نقل و وضعیت راه‌های استان در حضور رئیس جمهور مطرح کردند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز طی صحبت کوتاهی که داشت، در مورد مزیت‌ها و منابع اصلی کشور صحبت کرده و تاکید داشت که این مشکلات در یک مدت کوتاه قابل حل نیست و باید فرصتی فراهم شده و گشایشی به وجود آید تا در شرایط فعلی تغییری حاصل شود.

** قول روحانی به نمایندگان استان فارس


این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان استان فارس از رئیس جمهور خواستند که سفر استانی هیئت دولت پس از مشهد، استان فارس باشد که رئیس جمهور نیز در این زمینه قول داد که این موضوع را بررسی کند و اگر این امکان وجود داشت پس از مشهد به استان فارس بیاید.

قادری اضافه کرد: حجت‌الاسلام روحانی در این جلسه در باره شاخص تورم، رشد اقتصادی منفی و وضعیت اقتصادی کشور نیز توضیحاتی به نمایندگان استان فارس ارائه داد.

در همین زمینه، محمدرضا رضایی‌کوچی نماینده مردم جهرم و عضو مجم نمایندگان استان فارس نیز به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گفت: در این نشست نمایندگان استان فارس عمده بحث‌ها را در مورد مسائل استانی مطرح کردند و سخنان خود را در حوزه‌های حمل و نقل، ساخت بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، شبکه‌های راه‌آهن، معادن، ظرفیت‌های پزشکی، کشاورزی، گردشگری استان و قابلیت‌های موجود در استان فارس توضیحاتی را بیان کردند و رئیس جمهور نیز در سخنان خود اجابت درخواست‌های نمایندگان را منوط به تامین اعتبار کرد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از سخنان رئیس جمهور درمورد بحث مذاکرات با 5+1 و تحریم‌ها بود که وی در این باره گفت، " مذاکرات ایران با 1+5 پیچیده و سخت است اما دیپلمات‌های ما چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ توانمندی‌های فردی، قوی‌تر از طرف مقابل هستند اما کلا سطح مذاکرات پیچیده و سخت است". البته رئیس جمهور اعلام کرد که به طرف مقابل مذاکره کننده "خوشبین" نیست.

این نماینده مجلس افزود: رئیس‌جمهور در این نشست گفت، با اینکه پیچیدگی مذاکرات بالاست اما امیدواریم بتوانیم آرام آرام تحریم‌ها را کم کنیم و اجازه ندهیم که تحریم جدیدی افزوده شود و بعد به سمتی برویم تا تحریم‌ها کاملا برداشته شود البته کارِ سخت و پیچیده‌ای است اما اراده دولت براین موضوع استوار است.

** "روحانی گفت،‌ مجلس از دولت حمایت کند"


رضایی ادامه داد: حجت‌الاسلام روحانی از مقام معظم رهبری نیز بابت حمایت‌های ایشان از تیم مذاکره کننده تشکر کرد و نسبت به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری ابراز رضایت و خوشحالی کرد و از مجلس هم خواست که در موضوع مذاکرات بیشتر حمایت کند و همانطور که رهبری حمایت و پشتیبانی می‌کنند، مجلس هم بیشتر حمایت کند.

** "بگذارید دولت یک سال یا 6 ماه کار کند، بعد انتقاد کنید"


وی ادامه داد: رئیس جمهور همچنین در این جلسه خطاب به نمایندگان گفت که دولت دو ماه و نیم است که کار خود را آغاز کرده و هنوز فرصتی نیست که به نقد کشیده شود و بهتر است اجازه دهند تا 6 ماه یا یک‌سال کار کند و آن موقع دولت را نقد کنند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در زمان تحویل دولت نیز گفت، "زمانی که دولت را تحویل گرفتیم رشد اقتصادی منفی 5.8 درصد بود و حالا در تلاش هستیم که این رقم را در امسال به منفی 3 و تا سال آینده به صفر برسانیم و پس از آن زمان رشد اقتصادی مثبت شود. همچنین رئیس جمهور اعلام کرد که زمانی که دولت را تحویل گرفتم، نرخ تورم 40 درصد بود که دولت تلاش دارد این نرخ تورم را تا پایان سال جاری به 34 تا 35 درصد برساند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ادعای رئیس‌جمهور این بود که 40 درصد از این نرخ تورم 40 درصدی، ناشی پروژه‌های مسکن مهر بوده که دولت قصد دارد با جایگزین کردن طرح‌های دیگری به جای طرح مسکن مهر، تورم ناشی از این پروژه‌ها را کاهش دهد.

** سفرهای استانی از ماه آینده با سفر دولت به مشهد آغاز می‌شود


رضایی در پایان تصریح کرد: حجت‌الاسلام روحانی درباره سفرهای استانی نیز گفت که این سفرها از ماه آینده و با سفر هیئت دولت به مشهد آغاز می‌شود و برای مابقی سفرها هم در حال تصمیم‌گیری هستیم و هنوز مشخص نیست اما دولت برنامه دارد که سفرهای استانی را انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین