کد خبر: ۲۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۸:۴۴

سینماگران و ابزارهای نوين اطلاع‌رسانی

آفتاب‌‌نیوز : شيوه‌هاي نوين تبليغات سينمايي

 سينماگران ايراني در سالهاي اخير همواره توجه بسياري به رسانه‌هاي مدرن چون اينترنت داشته‌اند. شايد ديگر همگان بداندن كه كارگردانان مطرحي چون رضا ميركريمي، ابراهيم حاتمي‌كيا، كمال تبريزي و... اين روزها تبديل به يك «وبگرد» حرفه‌اي شده‌اند.

رضا ميركريمي هميشه و در همه جا «لپتاپ» خود را به همراه دارد تا به روز بودن خود را از دست ندهد و كمال تبريزي تا به حال چندين بار در مصاحبه‌هاي خود گفته است هميشه در کنار ديدن فيلمهاي جديد، كتابهاي تازه ، مشغول مرور كردن سايتهاي مختلف اينترنتي است تا به سرنوشت كارگرداناني كه خود را بي‌نياز از هر چيزي مي‌دانند دچار نشوند. كارگرداناني كه به روز نبودن آنها و به قول معروف آن لاين نبودنشان باعث مي شود تا از تماشاگر هوشمند امروزي، عقب بيفتند.

كارگردانان مطرح و پيشروي سينماي ايران همواره در اينترنت در حال جستجو هستند تا در مقابل تماشاگري كه در محاصره ابزارهاي نوين اطلاع‌رساني است كم نياورند.

البته هنوز در ميان كارگردانهاي نسل اول يا دوم سينماي ايران فيلمسازاني هستند كه خود را بي‌نياز از اينترنت مي‌دانند و هنوز حوصله اينترنت را ندارند. 

وبلاگ‌هاي سينمايي 

ايجاد وبلاگ هاي سينمايي به تازگي در سينماي ايران رايج شده است . در اين وبلاگها تمامي اخبار و نقدهاي مربوط به يك فيلم و حتي اخبار غيررسمي كه نمي‌توان آنها را منتشر كرد وجود دارد. جديدترين اين وبلاگ‌ها وبلاگ فيلم ديشب باباتو ديدم آيدا است. اين وبلاگ به آدرس www.Aydaa.persianblog.com شامل اخبار و نقدهاي مربوط به اين فيلم است. در اين وبلاگ مي‌توان تعريف مجيد مجيدي، جيراني دهلوي، برومند و... از سينماي صدرعاملي و فيلم ديشب باباتو ديدم آيدا را مشاهده كرد يا حتي اظهارات حميد فرخ‌نژاد را يافت كه به شوخي مي‌گويد: خانواده‌ها موافق نيستند كه فرزندانشان فيلم آيدا را ببينند چون معتقدند كه اين فيلم بين خانواده‌ها اختلاف مي‌اندازد و يا در وبلاگ خيلي دور خيلي نزديك با آدرس www.dornazdik.persianblog.com مي‌توان تمجيد محمدعلي ابطحي از اين فيلم را مشاهده كرد. يا گلايه‌اي رضا ميركريمي با اين عنوان كه همه از اين فيلم تعريف مي‌كنند ولي كسي حاصر نيست حتي يك سينما به اين فيلم بدهد.

اخبار حضور فيلم هاي بيدمجنون و گيلانه در جشنواره‌هاي مختلف جهاني را در وبلاگ‌هاي اين فيلمها يافت.

البته در اين ميان ايجاد وبلاگي با عنوان «نفس عميق‌تر» درباره فيلم جديد پرويز شهبازي از همه جالب‌تر است. شهبازي هنوز فيلمنامه فيلم جديد خود را كه به گفته خودش حتي داستان مشخصي ندارد ننوشته طرفدارانش براي اين فيلم وبلاگ درست كرده‌اند! يا در وبلاگ فيلم گيلانه اظهارات تهمينه ميلاني وجود دارد كه گيلانه را يك شاهكار مي‌داند.

اس‌ام‌اس‌هاي آيدا 

ارسال اس‌ام‌اس از سوي طرفداران فيلم ديشب باباتو ديدم آيدا، شيوه ي جديد ديگري است كه بازتاب بسياري در سايتهاي خبري و نشريات مختلف داشته است. به گونه‌اي كه اين شيوه، افزايش فروش فيلم را نيز موجب شد. اس‌ام‌اس هايي که شوخي با نام فيلم و برخي ديالوگهاي فيلم را در خود داشت. 

ايميل هاي دوئل 

زماني احمدرضا درويش عنوان مي‌كرد كه يكي از شيوه‌هاي تبليغاتي فيلم دوئل، مذاكره با وزارت آموزش و پرورش براي ارسال ‌٨٥٠ هزار ايميل تبليغاتي فيلم دوئل براي دانش‌آموزان بوده است. به گفته درويش، فيلم دوئل فيلم برگزيده آموزش و پرورش بوده و او با استفاده از اين امتياز، وزارت آموزش و پرورش خواسته بود تا اين وزارتخانه از امكاناتي كه در اختيار دارد براي اطلاع‌رساني مناسب درباره فيلم دوئل استفاده كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین