کد خبر: ۲۱۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۴ - ۲۰:۰۶
حداد عادل:

اسرائيل مظهر بي‌احترامي به سازمان ملل است

آفتاب‌‌نیوز :  وي که به مناسبت دهمين سالگرد شهادت فتحي شقاقي رهبر فقيد جنبش جهاد اسلامي فلسطين درهمايش "مردان آفتاب" سخن می گفت با بيان اين كه اسرائيل مظهر بي احترامي به سازمان ملل است، افزود: اين رژيم جنايتكار كداميك از قطعنامه‌هاي سازمان ملل براي خروج صهيونيستها از سرزمينهاي اشغالي را اجرا كرده كه امروز به فكر احترام به سازمان ملل است .
حداد عادل خاطرنشان كرد: رژيمي كه مظهر بي‌احترامي به سازمان ملل است مدعي مي‌شود كه ايران كه خود از بنيانگذاران سازمان ملل است بايد از اين سازمان اخراج شود.
وی با تاكيد بر اينكه مسئله صهيونيست بكلي از مسئله يهود جدا است، گفت: صهيونيسم مساوي با تجاوز، اشغالگري ، جنايت و بي‌عدالتي است .
وي با تاكيد بر اينكه مشكل ملت ايران و مسلمانان يهوديان نيستند، گفت: مسلمانان و يهوديان از ديرباز با هم زندگي مسالمت آميز داشتند و امروز در شهري مانند همدان آرامگاه مقدسين يهود اداره مي‌شود و يهوديان براي زيارت آرامگاه استر و مردخاي به همدان سفر مي‌كند و اين بقعه مقدس توسط يك يهودي اداره مي‌شود.
رييس مجلس اظهار داشت: رژيمي كه به‌شكل مجعول در سرزمين فلسطين ايجاد شده، مي‌خواهد منكر كشوري شود كه هزاران سال پرچمدار فرهنگ و تمدن در جهان بوده و شعر يكي از شاعران آن يعني سعدي شيرازي از همان ابتدا بر سر در سازمان ملل نصب شده است .
وي بااشاره به واكنش كشورهاي غربي به‌اظهارات رييس جمهوراسلامي ايران گفت: اين واكنشها سبب گسترش انديشه ضد صهيونيستي مي‌شود و مردم جهان سوال خواهند كرد كه اين عكس العمل در برابر چه سخني بوده است.
وي با بيان اينكه حقيقت را نمي‌توان براي هميشه و براي همه پوشاند، گفت: اين كه سخنگويي از مقامات آمريكايي بگويد دولت ايران، مردم ايران را به زور و اجبار به خيابان‌ها كشانده بود مسأله‌اي را حل نمي‌كند، چراكه دولت و ملت ايران در اين زمينه يعني حمايت از فلسطين از هم فاصله‌اي ندارند.
وي در عين‌حال ادامه داد: چه دولت مقتدري بايد باشد كه بتواند ميليون‌ها نفر را از هر كوچه و خانه و خياباني به يكديگر پيوند بزنند و در واقع اين گفته در حالي كه تهمتي به دولت ايران است نشانه‌ي قدرت چنين دولتي است كه البته در ايران دولت و ملت در حمايت از فلسطين از هم فاصله‌اي ندارند.
رييس مجلس شعارهاي مرگ بر اسرييل ملت ايران در روز قدس را واكنش در مقابل ‪ ۶۰‬سال جنايت، بي‌عدالتي و انساني كشي اين رژيم دانست و گفت: آرمان فلسطين آرمان قرن براي مسلمانان است.
حداد عادل حمايت سازمان ملل از اسرائيل را عجیب دانست و افزود، كاش سازمان ملل به همين اندازه از ملت مظلوم فلسطين نيز حمایت مي‌كرد. 

حدادعادل اضافه كرد: هيچ مساله‌اي در قرن بيستم از فلسطين براي مسلمانان مهم‌تر نبوده است و فريادي كه ملت ما در روز قدس سر مي‌دهد اظهار همدردي با مادران فلسطيني است كه فرزندانشان در اين سال‌ها در مقابل چشم آنها پرپر شده‌اند.
وي گفت: اين يك وجدان عمومي اسلامي تبلور يافته در طول ‪ ۶۰‬ساله مبارزه است و امروز بايد از امام راحل (ره) ياد كنيم كه با الهام از حماسه حسيني روز قدس را به پرچمي براي مبارزه با اسراييل مبدل كرد.
حدادعادل آرمان فلسطين را آزمايشگاهي براي سنجش وارزيابي صحت ادعاهاي غرب عنوان كرد و افزود: سردمداران غرب كه دم از حقوق بشر و آزادي مي‌زنند و سخن از احترام به فرهنگ و اديان مي‌گويند امروز حضور خود در عراق را چگونه توجيه مي‌كنند؟ همه اين ادعاها در بوته آزمايش فلسطين باطل شده‌است.
رييس مجلس تصريح كرد: هر انسان با وجداني از خود مي‌پرسد كه اگر غرب مدعي طرفداري از حقوق ملت‌هاست، چرا ‪ ۶۰‬سال مردمي را از خانه خود بيرون رانده است و عده‌اي را از سراسر جهان به زور آورده و كشوري را جعل كرده است.
به گفته وي، صهيونيست‌ها ‪ ۶۰‬سال است تلاش مي‌كنند ملتي به نام فلسطين وجود نداشته باشد،اما احساس تعلق و مقاومت يك ملت مظلوم را تروريست مي‌نامند. دم از مبارزه با تروريسم مي‌زنند،اما از بزرگترين تروريست عالم "شارون" حمايت مي‌كنند. دم از دمكراسي مي‌زنند،اما نمي‌گذارند ملت فلسطين سرنوشت خود را تعيين كند.
رييس مجلس مساله فلسطين در شرايط فعلي را بسيار حساس و خطير دانست و گفت: اسراييل با مختصر عقب نشيني مي‌خواهد آرمان فلسطين را مختومه اعلام كند. تلاش براي عادي‌سازي جهان عرب با اسراييل نيز تاييد همين موضوع است.
وي ادامه داد: اگر امسال به مناسبت روز جهاني قدس جنجال به راه انداخته‌اند و در برابر يك سخن امام كه توسط رييس جمهوري بيان شده غوغا ايجاد كرده‌اند نشان مي‌دهد كه امسال بيشتر از سال‌هاي ديگر از اين مساله نگران بوده و مي‌خواهند اين مساله را عادي جلوه دهند.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین