کد خبر: ۲۱۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹

بخشنامه بودجه سال 93 دهیاری‌های کشور ابلاغ شد

بخشنامه بودجه سال 1393 دهیاری‌های کشور که از سوی معاونت توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه شده از سوی معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس این سازمان به استانداری‌ها ابلاغ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بخشنامه بودجه سال 1393 دهیاری‌های کشور شامل سه فصل با عناوین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، نحوه تنظیم بودجه دهیاری‌ها و توصیه‌های بودجه ای و ضوابط مالی است.

دهیاران سراسر کشور موظفند بودجه پیشنهادی سال 1393 خود را در چارجوب این بخشنامه تهیه و در سیر مراحل تصویب شورای اسلامی ذیربط، اقدامات لازم را جهت رعایت کامل ضوابط این بخشنامه به عمل آورند.

در این بخشنامه سعی شده است با تبیین چشم‌انداز، اهداف و سیاست‌های تدوین بودجه در بخش سیاستهای وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شامل ارتقاء شاخص‌های توسعه روستایی و خدمات نوین روستایی موضوع ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه ، بسترسازی ساماندهی حمل‌ونقل بار و مسافر روستاها موضوع ماده 232 قانون برنامه پنجم توسعه ، بسترسازی برای تحقق مدیریت مطلوب روستایی ، ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات عمومی درروستاها ،ساماندهی وضعیت فنی عمرانی وکالبدی روستاها ، تحقق نظام درآمدی پایدار در روستاها، بسترسازی برای ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی روستا و ساماندهی و تقویت آموزش و پژوهش در دهیاری‌ها؛ جهت‌گیری‌های تدوین بودجه سال 1393 دهیاری‌ها مشخص شود.

اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در چارچوب طرح ‌هادی یا سایر طرح های مصوب ، اولویت دهی به اتمام پروژه‌های نیمه تمام نسبت به راه اندازی پروژه های جدید، برنامه‌ریزی و هزینه کرد اعتبارات در چهارچوب قوانین ، مقررات و ائین نامه مالی دهیاری‌ها، مشارکت با بخش خصوصی در امور سرمایه‌گذاری، تقویت شرکت تعاونی دهیاری‌ها با رویکرد واگذاری امور به آنان ، کمک به احداث زیرساختهای طرحهای اجتماعی،فرهنگی و هنری برگزیده مانند کمک به تاسیس کتابخانه، امور ورزشی، مشارکت با بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری پروژه‌های عمرانی و خدماتی روستائی با رویکرد درآمدزائی ؛ سیاستهای اصلی تدوین بودجه دهیاری ها در سال 93 است.

همچنین در فرآیند تدوین بودجه سال 93 دهیاری ها بسته های پنج گانه عمران روستائی ، خدمات نوین روستایی،منابع انسانی و فناوری اطلاعات، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی می‌بایستی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در فصل توصیه‌های بودجه‌ای و ضوابط مالی بخشنامه بودجه سال 1393 دهیاری ها آمده است که درآمد ناشی از ماده 23 قانون جرائم رانندگی صرفأ باید در موارد تعیین شده در ماده قانونی مذکور هزینه و عوارض آلایندگی دریافتی از محل تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده باید صرف توسعه فضای سبز چند منظوره و کاهش اثرات نامطلوب ناشی از آلایندگی‌ها گردد.

تمامی دهیاری‌های کشور موظفند اطلاعات بودجه خود را پس از طی نمودن مراحل قانونی و تصویب، در سامانه بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به نشانی اینترنتی http://budget.imo.org.ir درج نمایند. ضمنا متن کامل بخشنامه مزبور در همین نشانی درج شده و در اختیار دست اندرکاران مدیریت روستائی کشور قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین