کد خبر: ۲۱۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳

گلایه شدید کفاشیان از صدا و سیما پس از حواشی به وجود آمده در یک برنامه

رییس فدراسیون فوتبال که حضورش در برنامه تلویزیونی پنجشنبه شب ورزش از نگاه دو با حواشی زیادی همراه بود، به شدت از سازمان صدا و سیما گلایه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فدراسیون فوتبال، «علی کفاشیان» در خصوص حضورش در برنامه تلویزیونی پنجشنبه شب گفت: به رسم همیشگی حضور در برنامه های تلویزیونی با من تماس گرفتند و از من خواستند در خصوص حضور «سپ بلاتر» رییس فدراسیون بین المللی فوتبال و دستاوردهای سفر وی به ایران دراین برنامه حضور پیدا کنم ومن هم به رغم حضورم در میهمانی رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و با وجود خستگی یک ماهه از برنامه ریزی برای حضور وی در تهران و به جهت اینکه خود را موظف به پاسخگویی به مردم و اهالی فوتبال ایران می دانم در این برنامه حاضر شدم.

وی افزود: جالب اینجاست که از من خواستند راس ساعت 11:30 در این برنامه حضور پیدا کنم و زمانی که به این برنامه رفتم، دقیقا در استودیو درست زمان شروع برنامه متوجه شدم که قرار است نفرات متعددی پیش روی من قرار بگیرند و من را در یک عمل انجام شده قرار دادند.

وی ادامه داد: همه اهالی ورزش و مردم عزیز می دانند که من همواره پاسخگو بودم و به خاطر اتفاقاتی که افتاد چه به خاطر بی حرمتی ها به اهالی ورزش فوتبال و همچنین ترک این برنامه، از جانب خودم ازهمه عذرخواهی می کنم وزمانی که متوجه شدم که به دلیل بی اخلاقی ها، بی حرمتی ها وناهماهنگی به وجود آمده توجیهی برای پاسخگویی به بی اخلاقی ها نداشتم، این برنامه را ترک کردم. 

رییس فدراسیون فوتبال گفت: پیش از حضور در هر برنامه تلویزیونی از موضوعات آن پرس و جو می کنم تا بتوانم با جمع آوری اطلاعات درست، پاسخگوی سوالات باشم اما در این برنامه تلویزیونی برای حضور بلاتر به ایران از من دعوت به عمل آمد، اما در خصوص موضوعات دیگری صحبت شد ومحتوای بحث شفافیت گزارش مالی و بودجه فدراسیون برای سال آینده بود که در مجمع ارایه شده بود. 

کفاشیان افزود:مامنکرآن نیستیم که درجمع آوری اطلاعات این بخش اشتباه ویاسهل انگاری صورت گرفته بود و در همان زمان برگزاری مجمع نیز بدون هیچگونه مقاومتی و بدون سرپوش گذاشتن، مطالب را پذیرفتیم و با تعیین یک گروه 6 نفره مقرر شد گزارشات به طور کامل بررسی و در ادامه به اعضای محترم مجمع ارایه شود. 

وی ادامه داد:اما باید بگویم کمتر مجموعه ای در فوتبال و خارج از آن مانند ما قدرت پذیرش ایرادات را داشته و بسیاری از مجموعه های فوتبالی را می شناسم که با وجود اشتباهات حاضر به پذیرش آنها نسیتند اما به لطف اساسنامه مدرن و به روز فوتبال، خود را موظف به شفاف سازی و دادن گزارش به اعضای مجمع می دانیم.

وی افزود: ما در تمامی مسایل فدراسیون فوتبال از جمله گزارش مالی شفاف هستیم ولی آیا آنهایی که به این شفافیت ما ایراد می گیرند و یا در رسانه ها به آن می پردارند خودشان هم در مورد مسایل مالی شفافیت لازم را دارند؟

وی اضافه کرد:عوامل این برنامه به جای پرداختن به عملکرد واقعی فدراسیون موضوعات دیگری را که در مجمع به جهت رفع اشکال مطروحه تصمیم گیری شده است را با ادبیات ناصواب مطرح می کنند.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: جالب اینجاست که در جایی در خصوص شفافیت مالی از ما انتقاد کردند که سووالات ما درموردحق طبیعی فوتبال که حق پخش تلویزیونی است را برغم اعتراضات متعدد بدون پاسخ گذاشته اند و از سویی دیگر به برنامه هایی در صدا و سیما اجازه فعالیت و نقد فوتبال را می دهند که هیچ گزینش و یا نظارتی بر فعالیت و انتخاب افراد آنها نداشته و به هر کسی به راحتی اجازه می دهند که با حضور از میهمانانی که شرایط شان بر همه اهالی فوتبال مشخص است، برنامه را اداره کنند. 

کفاشیان افزود: همین جا اعلام می کنم که فدراسیون فوتبال که به صورت رسمی در ایران فعالیت می کند، اجازه برنامه سازی و یا دادن حق طبیعی آن را نمی دهند و از سوی دیگر به راحتی به افرادی با اهداف خاص اجازه ساختن برنامه می دهند. 

وی ادامه داد: باید بدانید که ما هم حاضریم با پرداخت هزینه های متعارف ساخت برنامه از طریق معمول و سایر موارد برنامه ای به نام فدراسیون فوتبال در صدا و سیما داشته باشیم. اما نه تنها به ما این اجازه را نمی دهند بلکه حق پخش تلویزیونی که یکی از منابع اصلی درآمد در فوتبال جهان است را به ما نمی دهند و به یک عده از افراد بدون گزینش و تائید صلاحیت اجازه ساخت برنامه و جذب اسپانسر را می دهند که به نظر من باید مراجع حسابرسی با دقت و حساسیت این برنامه ها را بررسی کنند تا مشخص شود که ما نیاز به حسابرسی داریم یا سازندگان این برنامه ها و ذینفعان آن.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه به حضور بلاتر در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جالب اینجاست در زمانی که همه دنیا و همه شبکه های تلویزیونی خارج از کشور به موضوع حضور بلاتر در ایران اشاره می کنند و بسیاری از مسایل مهم فوتبال ایران از جمله پول بلوکه شده، دادن یک کرسی دیگر به ایران در فیفا، ادای احترام بلاتر به شهدای جنگ تحمیلی ایران، مساله حجاب بانوان مسلمان در فوتبال، جلسات متعدد رییس فیفا با مسوولان نظام از جمله رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان محیط زیست و همچنین معاون اجرایی رییس جمهوری و سرپرست وزارت ورزش و جوانان و موضوعات مهم پیرامون آنها و مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی 2022می پردازند.

وی ادامه داد: این برنامه تلویزیونی که هیچ نظارتی بر روی آن نیست، دقیقا در زمان حضور بلاتر به موضوعاتی که پیش از این در خصوص آن توضیح داده شده است، می پردازد که دو دلیل برای آن بیشتر متصور نیستیم. 

رییس فدراسیون فوتبال گفت: نگاه خوش بینانه این است که سازندگان این برنامه هیچگونه اطلاعی از موضوعات روز فوتبال ایران ندارند و نگاه دیگر این است که با برنامه سفارشی می خواهند با مطرح کردن این مسایل و طراحی یک سناریو این اتفاق مهم را تحت الشعاع قرار دهند و....

کفاشیان با ابراز ناراحتی از بی حرمتی به افراد در این برنامه تلویزیونی گفت: نمی دانم چگونه به خود اجازه می دهند که به افرادی که به اندازه سن آنها سابقه فعالیت در ورزش فوتبال را دارند اهانت کنند.

وی ادامه داد: خانواده فوتبال و افراد آن برای همه مشخص هستند از بنده تا اعضای هیات رییسه گرفته تا نواب رییس که همه منتخب مجمع هستند و اعضای مجمع فدراسیون ارتباط نزدیکی با آنها دارند و به نظر من زیر سووال بردن این افراد که خود منتخب مجمع هستند زیر سووال بردن اعضای مستقل مجمع است که اکثر آنها توسط ارگانهایی غیر از فدراسیون فوتبال ارایه می شود. چرا که مجمع فدراسیون 76 عضو دارد و بسیار از آنها اعضای باشگاهها هستند. 

رییس فدراسیون فوتبال گفت: در برنامه پنجشنبه شب به یک موضوع اشاره شد و در شلوغی برنامه به آن پرداخته نشد و آن هم اشاره به اعضای هیات های فوتبال استانها است که نه تنها از استان خود، بلکه از فدراسیون فوتبال هم هیچ حقوقی نمی گیرند و در این برنامه به این عزیزان تهمت زده شد که به خاطر 2 میلیون تومان که بابت رفت و آمد آنها بوده و بابت چند جلسه است، در حالی که باید از اعضای مجمع و هیات های فوتبال استانها عذرخواهی کنند و البته ساخت اینگونه برنامه ها با هدف قبلی و به صورت سفارشی است و مشخص است که چه منافعی برای سازندگان آن خواهد داشت.

کفاشیان افزود: جالب است کسانی ابراز نگرانی از این موضوع می کنند که در زمان حضور بلاتر در ایران نه تنها کمکی به ما نکردند بلکه با دروغ پردازی و سنگ اندازی جلوی پای فدراسیون فوتبال، مانع از انجام بسیاری از خواسته های ما شدند. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال در برنامه پنجشنبه شب نشان داده شد که فردی با کوبیدن به درب ورودی سالن همایش خواستار ورود به سالن برای شرکت در مراسم افتتاحیه است که این فرد خود از عوامل همین برنامه بود و می خواست با اینکار بی نظمی در مراسم را به افراد القا کند، در حالی که خوشبختانه با همکاری خوب شبکه ورزش و مدیریت آن در پخش زنده تلویزیونی، همه دیدند که مراسم ما در داخل سالن با چه نظم و انسجام خاصی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در زمانی که همه شبکه های خارجی اعم از شبکه های معاند به موضوعاتی که اشاره کردم، پرداختند، این افراد به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند، بدون آن که توجهی به بازتاب این اقدام زشتشان در مجامع بین المللی داشته باشند.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: همه باید بدانند که فدراسیون فوتبال اخلاق گرایی، رعایت ادب و احترام به حقوق افراد و تقوا را پیشه کار خود کرده و هیچگاه به دنبال نقد گذشته فوتبال نبوده و با انجام اقدامات اصولی در زمینه فوتبال پایه مانند حضور همه رده های سنی پایه در مسابقه های نهایی رقابت های آسیایی و جام جهانی اعم از فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، می خواهید نقشه راه درستی را برای فوتبال ایران متصور شود و هیچگاه به دنبال تخریب نبوده ایم چرا که تخریب فدراسیون فوتبال چه در این زمان و چه در زمان گذشته، موجب تخریب و تضعیف آن می شود و یک فدراسیون ضعیف نمی تواند قدرتی در انجام فعالیتهای خود داشته باشد و از همه مهمتر فوتبال کشور است و همه باید با تلاش در هر بخش آن به کمک فوتبال ایران بیاید تا بتوانیم آینده درستی را برای فوتبال کشور متصور شویم.

کفاشیان افزود: در پایان از همه رسانه هایی که در این مدت به ما کمک کردند تا اقدامات خوب و اثرات مثبت برگزاری همایش علم و فوتبال را به سمع و نظر مردم برسانیم تشکر می کنم. 

وی ادامه داد:رییس فیفا ورییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما خواستند که نه تنها این همایش را هر چهار سال به صورت بین المللی برگزارکنیم، بلکه هر دوسال یکبار این همایش را به صورت ملی در کشور برگزار کنیم و با افزایش و رشد دانش فوتبال کشور و توجه به فوتبال پایه، دیگر در آینده دغدغه ای برای حضور در جام جهانی و یا موفقیت های دیگر را نداشته باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در ادامه حق قانونی خود می دانیم تا از طریق مراجع قضایی ذیربط در خصوص اهانت ها و اکاذیب منتشره در این برنامه پیگیری های لازم را به عمل آوریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین