کد خبر: ۲۱۸۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۹

ظریف: می‌خواهیم به عنوان مردمی که دنبال سلاح هسته‌ای نیستند رفتار کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران داخلی گفت ایران می‌خواهد طوری رفتار کند که در سطح بین‌المللی به عنوان مردمی که به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیستند، رفتار کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران داخلی گفت باید با باور به همه توانمندی‌ها مذاکرات را به پیش ببریم.

وی که پس از کنفرانس خبری مشترک با کاترین اشتون، مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، افزود: « می‌خواهیم در سطح بین المللی به عنوان مردمی که دنبال سلاح هسته‌ای نیستند رفتار کنیم. گفتمان مبتنی بر اعتدال و تعامل سازنده است.»

آقای ظریف ادامه داد: « هنوز توافقی صورت نگرفته در مسیر رسیدن به توافق گام های خوبی برداشتیم. حتما در هر توافقی سه گامی را که مطرح کردیم یعنی هدف مشترک گام اول و آخر باید هر سه با هم پیش بروند.»

وزیر خارجه ایران تأکید کرد بعد از ۸ سال حرکت جدیدی در دیپلماسی صورت گرفته است.

وی در واکنش به برخی گزارش‌هایی که از حاکی از نگرانی‌های وزیر خارجه فرانسه از رآکتور آب سنگین اراک بودند، گفت: «آب سنگین جزیی از برنامه هسته ای ایران است. اینکه یک کشور بحث آب سنگین را مطرح کرده باشد خیلی چیز عجیبی نیست.»

ظریف ادامه داد: «موضوع مذاکرات ما در 1+5 و در مذاکرات جانبی 1+5 صرفا هسته‌ای است و هیچ موضوع دیگری را مطرح نمی‌کنیم نه با فرانسه، نه آمریکا و نه طرف دیگر؛ هدف این مذاکرات چیزی نیست جز مذاکرات هسته‌ای».

ظریف همچنین تأکید کرد: «ایران بر فناوری و حقوق خود اصرار دارد و آماده رفع نگرانی‌های دیگران است.»

وی درباره سفر آمانو و دستیابی به توافق با آژانس گفت: «ما روش دیگری با آمانو دنبال می کنیم و آن روش را تا حد خوبی در مذاکرات اخیر عراقچی و همکاران به پیش بردند در سفر آمانو این مذاکرات نهایی می شود.»

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا مواضع فرانسه بر روابط تهران و پاریس تاثیر می گذارد سوال دیگری بود گفت ما با فرانسه در گذشته روابط خوبی داشتیم.

وی افزود: «من در سفر به پاریس و صحبت ها در ژنو گفتم در گذشته که با سه کشور اروپایی مذاکره می کردیم فرانسه نقش پیشتاز داشت و امیدواریم فرانسه چنین نقشی را ایفا کند.»

به گزارش فارس، این مقام ایرانی در عین حال گفت که مذاکرات خوب بود و «در مذاکرات پیشرفت داشتیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین