آفتابنیوز : آفتاب: سیدجعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با ایسنا، اضافه کرد: بررسی بکارگیری خودروی تیبا در شهرداری تهران هنوز کامل نشده و پس از پایان بررسیها اعلام خواهیم کرد که این خودرو به درد تاکسیرانی شهر تهران میخورد یا نه اما در مورد سایر شهرهای تهران نیز این بررسی و تصمیمگیری بر عهده خود مسئولین است.
وی با بیان اینکه بکارگیری خودروی 405 برای استفاده در تاکسیرانی مناسب نیست، افزود: مصرف فعلی خودروهای جدید تا 5 در صد کیلوتر است اما برای خودروهای 405 فعلی 15 تا 17 در صد کیلوتر است و به سرعت مستهلک میشود و به درد تاکسیرانی شهر تهران نمیخورد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور یک سری ویژگیها را برای تعیین خودروی مناسب در جهت جایگزینی تاکسیهای فرسوده شهر تهران مشخص کردهایم که شامل ایمنی، راحتی و آلایندگی میشود و همچنین حق و حقوق مشتری برای استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی را نیز تعریف کردهایم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودرو به شکل سرسامآوری افزایش پیدا کرده، افزود: در حالی که قیمت خودروها سه تا چهار برابر شده کرایهها تنها 10 درصد افزایش پیدا کرده و شرایط را برای تاکسیرانان مشکل کرده است.
وی تاکید کرد: برای جایگزینی خودروهای فرسوده خودرویی که بالاترین امتیاز فنی را کسب کند در نظر گرفته خواهد شد که شاید همین خودرو تیبا باشد اما اگر در داخل کشور به نتیجهای نرسیدم به واردات خودرو برای جایگزینی تاکسیهای فرسوده روی خواهیم آورد.
برای ساماندهی خطوط BRT از پلیس کمک میگیریم
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خطوط ویژه اتوبوسهای تندرو بر اثر ورود موتورسیکلتها و خودروهای دیگر به این خطوط اظهار کرد: برای ساماندهی خطوط BRT از پلیس کمک خواهیم گرفت چرا که متاسفانه هر روز شاهد ورود غیرمجاز این خودروها به این خطوط هستیم که باعث تصادف اتوبوسها میشود.