کد خبر: ۲۱۹۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱

هشدار آمریکا نسبت به خطر وقوع نسل‌کشی در آفریقای مرکزی

مقامات آمریکایی علیه گسترش خشونت در جمهوری آفریقای مرکزی هشدار داده و گفتند که ممکن است این کشور به سوی یک نسل‌کشی برود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورشیان در ماه مارس رئیس‌جمهوری آفریقای مرکزی را از قدرت عزل کردند، اما دولت انتقالی بر اثر حملات تلافی‌جویانه مسلمانان و مسیحیان علیه یکدیگر کنترل خود را بر اوضاع این کشور 5 / 4 میلیونی فقیر از دست داد.

رابرت جکسون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آفریقا در این خصوص به قانونگذاران این کشور گفت: اکنون در جمهوری آفریقای مرکزی شرایط پیش از نسل‌کشی حاکم است.

وی گفت: ما در حال گفت‌وگو با سازمان ملل و شرکایمان برای وضع تحریم‌های احتمالی علیه این کشور هستیم.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه هشدار داد که هرج و مرج در جمهوری آفریقای مرکزی خطر پیچیده‌تر شدن اوضاع را در پی دارد که در این صورت تا 9 هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل برای کنترل اوضاع نیاز است.

خشونت در این کشور غنی‌ از منابع که ائتلاف شورشیان آن موسوم به سلکا در ماه مارس فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهوری این کشور را خلع کردند، رو به گسترش است.

جکسون تصریح کرد: ما در حال حاضر از ایجاد یک گروه محافظان صلح سازمان ملل حمایت نمی‌کنیم زیرا ماه‌های زیادی به طول خواهد انجامید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین