کد خبر: ۲۲۰۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۸
اعضای ستاد بحران کرمانشاه:

زمین لرزه ها خسارتی نداشتند/ شایعه در خصوص وقوع قطعی زلزله قوی در ساعات آینده کذب است

اعضای ستاد بحران استان کرمانشاه در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار مهر پیش بینی قطعی وقوع زلزله قوی در ساعات پایانی و بامداد امشب را کذب و زلزله های دقایقی قبل در قصر شیرین را بدون خسارت عنوان کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز زلزله نگاری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شایعات مربوط به وقوع زلزله مخرب و شدید در ساعات پایانی و بامداد امشب کاملا کذب است.

فرهاد فروزی گفت: با توجه به تجارب قبلی و آزمایشاتی که بر روی جنس و خاک در منطقه انجام شده است با احتمال قریب به یقین اعلام می کنم که امکان زلزله آنچه که تا کنون داشتیم وجود ندارد.

فروزی گفت: انرژی زمین در حال تخلیه شدن است و با هر پس لرزه امکان وقوع زلزله قوی بیش از پیش از بین می رود.

مردم خونسردی خود را حفظ کنند/ برپایی 1000 تخته چادر در شهرستانهای مرزی

همچنین مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه به خبرنگار مهر گفت: زلزله 5.7 ریشتری در قصرشیرین تا کنون بدون خسارت گزارش شده است.

عادل شفیعی گفت: امکان فروریختن شیشه منازل و یا بناهایی که در اثر زلزله قبلی سست شده اند وجود دارد اما با این اوصاف تا کنون خسارتی گزارش نشده است.

شفیعی ادامه داد: به همه هم استانی ها در مناطق مرزی اطمینان می دهم که هیچ جای نگرانی وجود ندارد چرا که کانون زلزله ها در عراق است و ما فقط پس لرزه ها را حس می کنیم.

وی تصریح کرد: نسبت به ایجاد اردوگاه های مختلف در شهرستانهای مختلف اقدام و برای آرامش مردم در هر شهرستان هزار تخته چادر برای مقابله با حوادث احتمالی برپا کردیم و این فقط برای آرامش خاطر مردم است.

شفیعی تجمع در مقابل فرمانداری و هلال احمر را بی دلیل دانست و گفت: ترک کردن خانه را به مردم توصیه نمی کنیم.

زلزله ها خسارتی نداشتند

مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمانشاه نیز در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: تا کنون خسارتی به مرکز مدیریت استان گزارش نشده است.محمد نجفی گفت: کلیه اکیپ های امدادی در آماده باش هستند و همه دستگاه های اجرایی از جمله هلال احمر، اورژانس، بسیج، نیروی انتظامی و ... کلیه اقدامات از پیش تعیین شده را مرور کرده و آماده وارد عمل شدن هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین