کد خبر: ۲۲۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۰
امید‌های یوونتوس برای صعود زنده شد

پیروزی پرگل رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ و منچستر‌یونایتد

تیم‌های مدعی بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید و منچستر‌یونایتد حریفان خود را در لیگ قهرمانان اروپا با شکست بدرقه کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید.

گروه A

بایر لورکوزن صفر – منچستر‌یونایتد 5

شاختار دونتسک4 - رئال‌سوسیداد صفر

منچستر‌یونایتد در دیدار حساس این گروه در حالی که روبین فان‌پرسی را در اختیار نداشت به دیدار بایر لورکوزن رفت. مویس در این دیدار رایان گیگز را در آستانه تولد 40 سالگی‌اش در ترکیب منچستر‌یونایتد قرار داد. شیاطین سرخ که برای صعود از این گروه به 3 امتیاز این دیدار سخت نیاز داشتند بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه 22 با ضربه دقیقه آنتونیو والنسیا به گل نخست دست یافتند. 8 دقیقه بعد منچستری‌ها به گل دوم خود دست یافتند . امیر اسپاییچ این بار به اشتباه روی ضربه وین رونی دروازه خودی را باز کرد.از نکات جالب این دیدار حضور سر آلکس فرگوسن در ورزشگاه بود که موقع گلزنی تمیش مانند روز‌هایی که سرمربی این تیم بود به خوشحالی می‌پرداخت. منچستر‌یونایتد که شباهتی با بازی این هفته خود برابر کاردیف نداشت موفق شد در دقیقه 65 گل سوم خود را با ضربه‌ی جانی اوانس پیش تاخته به ثمر برساند. این پایان کار نبود و کریس اسمالینگ موفق شد در دقیقه 77 گل چهارم را برای مهمان به ثمر برساند . منچستری‌ها در ادامه دست از تلاش برنداشتند و موفق شدند گل پنجم را نیز به ثمر برسانند. این بار نانی بود که توانست گلزنی کند تا یکی از سنگین‌ترین شکست‌های بایر لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا حاصل شود .منچستر‌یونایتد با برتری 5 بر صفر برابر بایر لورکوزن توانست صعود خود را از این گروه به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا قطعی کند.

شاختار در دیگر دیدار این گروه موفق شد تیم ضعیف رئال‌سوسیداد را با 4 گل شکست دهد. لوئیس آدریانو برزیلی در دقیقه 37 موفق شد تک گل این دیدار را برای نارنجی‌پوشان اوکراینی به ثمر برساند تا نیمه نخست این دیدار با همین یک گل به سود شاختار دونتسک اوکراین به پایان برسد. تیم اوکراینی در نیمه دوم نیز به گل رسید . این بار آلکس تکسیرا در دقیقه 48 موفق شد برای میزبان گلزنی کند. این پایان کار نبود و تیم اوکراینی موفق شد در دقیقه 68 با ضربه داگلاس کاستا به گل سوم خود دست پیدا کند. این بازیکن در دقیقه 87 گل چهارم تیم خود را نیز به ثمر رساند تا این دیدار در پایان با برتری 4 بر صفر تیم اوکراینی در خانه به پایان برسد.

گروه B

یوونتوس 3– کپنهاکن یک

رئال‌مادرید 4 – گالاتاسرای یک

یوونتوس و شاختار در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که یوونتوس موفق شد در پایان با یک گل به برتری برسد. آرتورو ویدال هافبک شیلیایی و با ارزش یوونتوس موفق شد گل اول را در دقیقه 29 به ثمر برساند تا یوونتوس تیم انتهای جدولی این گروه امید‌هایش را برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بدست آورد. در نیمه دوم نیز بازیکنان یوونتوس برای زدن گل دوم حملات زیادی را روی دروازه تیم دانمارکی انجام دادند. اما در نهایت تیم دانمارکی موفق شد در دقیقه 56 به گل برسد. این بار اولاف ملبرگ بود که دروازه جی جی بوفون را باز کرد تا بازی یک بر یک شود. در ادامه داور یک بار دیگر برای یوونتوس خطای پنالتی گرفت و این بار نیز آرتورو ویدال موفق شد برای بیانکونری گلزنی کند تا بازی 2 بر یک به سود یوونتوس شود. دو دقیقه بعد آرتورو ویدال آب پاکی را روس دست تیم دانمارکی ریخت و گل سوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا هت تریک کرده باشد و یوونتوس این دیدار را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان ببرد.

رئال مادرید در غیاب کریستیانو رونالدو به مصاف گالاتاسرای رفت . البته درست است که رونالدو در این دیدار غایب بود اما 45 هزار هوادار رئالی در اقدامی جالب تصمیم گرفتند تا در دقیقه 77 به خاطر شماره پیراهن رونالدو ماسک این بازیکن را روی صورت خود بگذارند تا به نوعی از ستاره تیمشان در آستانه معرفی بهترین بازیکن دنیا تقدیر کنند. رئالی ها همچنین بنر بزرگی از این بازیکن در ورزشگاه آماده کردند که پیش از مسابقه آن را برافراشتند. بازی در این دیدار بسیار فیزیکی و سریع دنبال شد تا اینکه سرخیو راموس در دقیقه 27 در پی خطای بد روی امیت بولوت اخراج شد .این هفدهمین اخراج مدافع اسپانیایی در رئال مادرید بود. راموس رکورد دار دریافت کارت قرمز در تاریخ رئال مادرید است . نزدیک ترین فرد به او فرناندو هیرو است که 12 کارت قرمز دریافت کرده است. گرت بیل هنر خود را برای رئال مادرید روی ضربه ایستگاهی در دقیقه 27 نشان داد تا رئال مادرید 10 نفره از حریف خود پیش بیفتد اما خوشحالی رئالی‌ها زیاد طول نکشید و امیت بولوت موفق شد خیلی زود گل تساوی را برای تیمش به ثمر برساند. تیم 10 نفره رئال‌مادرید در دقیقه 51 به گل دوم خود نیز دست یافت. آروالو آربلوآ موفق شد روی پاس زیبای مارسلو برزیلی گلزنی کند تا بازی 2 بر یک به سود رئال‌مادرید شود. به نظر قرار است هر نتیجه‌ای که در دیدار یوونتوس رقم می خورد در این دیدار نیز رقم خورد. آنخل دی‌ماریا موفق شد گل سوم رئال مادرید را به زیبایی به ثمر برساند تا رئالی‌های حاضر در ورزشگاه سر از پای نشناسند. خوشحالی رئالی‌ها در ادامه بیشتر هم شد. ایسکو جوان در دقیقه 81 بار دیگر گلزنی کرد تا رئال 4 بر یک به پیروزی برسد. این دهمین گل رئال مادرید در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر گالاتاسرای ترکیه بود.

گروه C

اندرلشت 2 – بنفیکا 3

پاری‌سن ژرمن 2 – المپیاکوس یک

بنفیکای پرتغال در بلژیک برابر تیم بلژیکی اندرلشت به میدان رفت و در پایان به تساوی 2 بر 2 رسید. در این دیدار ابتدا چانکل ام‌بوما برای تیم بلژیکی گلزنی کرد اما در ادامه مسابقه عقاب‌ها (بنفیکا) سوار بر بازی شدند و موفق شدند دو بار گلزنی کنند. نمانیا واتیک در دقیقه 34 و چانکل ام‌بومو گل‌ به خودی باعث شد تا تیم پرتغالی با نتیجه 2 بر یک جلو بیفتد اما در ادامه میزبان حملات خود را روی دروازه حریف ادامه داد و در دقیقه 77 با ضربه ماسیمو برونو بازی را به تساوی کشاند. این پایان کار نبود و رودریگو موره‌نو در دقیقه 90 موفق شد گل سوم مهمان را به ثمر برساند تا بنفیکا این دیدار را با نتیجه 3 بر 2 به سود خود به پایان ببرد.

پاریسن‌ژرمن فرانسه موفق شد در خانه با نتیجه 2 بر یک المپیاکوس یونان را از پیش روی بردارد. زلاتان ابراهیموویچ در صدمین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد سی و نهمین گل خود را برای تیمش به ثمر برساند تا تیم پاریسی با یک گل از حریف خود پیش بیفتد. در نیمه دوم تیم یونانی تلاش زیادی کرد تا بتواند به گل تساوی دست یابد اما دفاع مستحکم تیم پاریسی هر بار تیم المپیاکوس را ناکام می‌گذاشت. المپیاکوس در دقیقه 80 به آنچه لیاقتش را داشت رسید. کوشتاش مانیلاس موفق شد طلسم دروازه میزبان را بشکند تا بازی یک بر یک به جریان بیفتد.اما میزبان که با اخراج مارکو وراتی 10 نفره بازی می‌کرد در دقیقه 90 موفق شد با ضربه ادینسون کاوانی اروگوئه ای گل دوم خود را به ثمر برساند تا پاری‌سن ژرمن این دیدار را با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان ببرد.

گروه D

زسکا روسیه یک – بایرن مونیخ 3

منچستر‌سیتی 4 – ویکتوریا پلژن 2

بایرن‌مونیخ در اولین دیدار برگزار شده چهارشنه موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد زسکا بگذرد. در این دیدار بازیکنان بایرن شروع خوبی داشتند و موفق شدند اولین گل بازی را در سرمای روسیه به ثمر برساند. همکاری ماریو گوتسه و آرین روبن باعث شد تا این مهاجم هلندی در دقیقه 17 به زیبایی دروازه زسکا را از زاویه بسته باز کند تا نیمه نخست این بازی با برتری یک بر صفر بایرن به پایان برسد. مونیخی‌ها در نیمه دوم نیز موفق شدند به گل برسند. این بار ماریو گوتسه بهترین بازیکن این دیدار موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا حساب کار دو بر صفر شود. در ادامه میزبان توپ و میدان را در دست گرفت و موفق شد یکی از گل‌های خورده خود در این دیدار را با ضربه کیسوکه هوندای ژاپنی جبران کند تا بازی با نتیجه 2 بر یک به سود بایرن در جریان باشد. البته این پایان کار نبود و باواریایی‌ها توانستند گل سوم خودشان را از روی نقطه پنالتی به ثمر برسانند. توماس مولر آلمانی این بار در دقیقه 65 موفق شد برای بایرن گلزنی کند تا این دیدار در نهایت با برتری 3 بر یک شاگردان پپ گوآردیولا به پایان برسد. بایرن‌مونیخ با این پیروزی توانست رکورد جدیدی در لیگ قهرمانان خلق کند. آنها توانستند با برتری برابر زسکا به دهمین پیروزی پیاپی خود در لیگ قهرمانان اروپا دست یابند و رکورد بارسلونا را بشکنند. رکورد قبلی بیشترین پیروزی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا در اختیار تیم بارسلونا در فصل 2002 بود .

به گزارش ایسنا، منچستر‌سیتی در حالی در خانه برای زسکا به میدان رفت که با توجه به پیروزی بایرن‌مونیخ برابر زسکا خیالش بابت صعود به مرحله بعد راحت بود. اولین گل این دیدار را میزبان به ثمر رساند. سرخیو آگرو مهاجم گلزن این روز‌های سیتی موفق شد در دقیقه 30 اولین گل فیروزه‌ای پوشان را به ثمر برساند اما در دقایق پایانی نیمه نخست توماس هاراوا موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند. در نیمه دوم سمیر نصری در دقیقه 65 موفق شد بار دیگر منچستر‌سیتی را جلو بیندازد اما طولی نکشید که استانیسلاو تکل در دقیه 69 موفق شد گل دوم ویکتوریا پلژن را به ثمر برساند تا باز هم ضعف دفاع سیتی مشخص شود و بازی به تساوی برسد. آلوارو نگردو دیگر مهاجم گلزن این روز‌های منچستر‌سیتی موفق شد در دقیقه 78 بار دیگر منچستر‌سیتی را در این دیدار پیش بیندازد. در ادامه ادین ژکو موفق شد گل چهارم میزبان را به ثمر برساند تا منچستر‌سیتی این دیدار را با نتیجه 4 بر 2 به سود خود به پایان برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین