کد خبر: ۲۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱

اذعان دشمنان به ناکارآمدی تحریم علیه ایران/قرارداد ژنو تجزیه قدرت هسته‌ای ‌است‌

کریمی با اشاره به قرارداد هسته‌ای اخیر بیان داشت: در این قرارداد غنی‌سازی از سطح صنعتی به آزمایشگاهی نزول پیدا می‌کند و سانتریفیوژ نسل 3 نیز نمی‌تواند فعالیت داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جواد کریمی قدوسی امشب در نشستی که در دانشگاه علمی کاربردی تربیت‌بدنی مشهد برگزار شد، اظهار داشت:‌ تفکر بسیجی نماد فرهنگ انقلاب اسلامی است و از ویژگی‌های مهم این تفکر جهان‌بینی و شعار معروف «ما می‌توانیم» بوده که از مصادیق بارز آن دانش هسته‌ای است.
 
به گزارش فارس، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص تحریم‌های غرب علیه ملت ایران بیان داشت: امروز تحریم یک سلاح زنگ‌زده علیه ملت ایران است که حتی وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که قبل از تحریم‌ها ایران تنها 164 سانتریفیوژ داشته و امروز این میزان به 19 هزار سانتریفیوژ رسیده است و اگر ما تحریم‌ها را ادامه دهیم وحدت بین کشورهای 1+5 از بین می‌رود.
 
جان‌کری اعتراف کرد که تحریم‌ها باعث گسترش دانش هسته‌ای شده است
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی دقیق ما می‌توانستیم کمتر امتیاز بدهیم اضافه کرد: امروز غنی‌سازی اورانیوم باید به 60 درصد برسد که در آن صورت در صنعت ماهواره، زیردریایی و کشتی‌های اقیانوس‌پیما کاربردهای فراوانی دارد.
 
با قرارداد اخیر غنی‌سازی از سطح صنعتی به آزمایشگاهی می‌رسد
 
کریمی با اشاره به قرارداد هسته‌ای اخیر بیان داشت: در این قرارداد غنی‌سازی از سطح صنعتی به آزمایشگاهی نزول پیدا می‌کند و سانتریفیوژ نسل 3 نیز نمی‌تواند فعالیت داشته باشد.
 
وی ادامه داد:‌ یکی از اقداماتی که ایران براساس این قرارداد باید انجام دهد این است که ‌تمام کارگاه‌های تولیدکننده سانتریفیوژ را به بازرسان در هر کجای کشور که باشد نشان دهد که قصد آنها نیز از این کار جاسوسی و شناسایی دانشمندان هسته‌ای ما است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این طرح در واقع تجز‌یه قدرت هسته‌ای کشور است، افزود: در خصوص گام نهایی با سؤالی که من از آقای عراقچی داشتم ما باید بین 10 تا 20 سال فقط غنی‌سازی را در حد آزمایشگاهی ادامه بدهیم.
 
 دولت مجبور به استفاده از رستم قاسمی شد
 
کریمی خاطرنشان کرد:‌ نباید دولت مطرح می‌کرد که خزانه خالی است تا رسانه‌های خارجی از آن بهره‌برداری کنند و البته دولت با انتخاب رستم قاسمی نشان داد که در بحث نفت مشکل پیدا کرده است.
 
استاندار خراسان رضوی هفته آینده مشخص می‌شود
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص انتخاب استاندار خراسان رضوی بیان داشت: براساس شنیده‌های ما استاندار با توجه به اینکه رئیس جمهور در هفته آتی به استان سفر می‌کند انتخاب می‌شود که البته به احتمال فراوان استاندار فعلی با توجه به نظر مجمع نمایندگان استان و تولیت آستان قدس رضوی ابقا می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در طی هفته آینده طرحی با 210 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود که براساس آن دولت حق ندارد حق ندارد از هیچ بازنشسته‌ای استفاده کند زیرا دولت باید به نیروهای جوان فرصت کافی را بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین