کد خبر: ۲۲۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
پورمختار مطرح کرد:

دعوت کمیسیون اصل90 از نماینده احمدی‌نژاد برای توضیح در مورد دانشگاه ایرانیان

رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه از نماینده احمدی‌نژاد برای توضیح در مورد پرونده مربوط به دانشگاه ایرانیان برای حضور در این کمیسیون دعوت خواهد شد، گفت که در صورت لزوم نماینده‌ای از کمیسیون اصل 90 در دادگاه احمدی‌نژاد جهت ارائه توضیحاتی در مورد شکایات مجلس از رئیس جمهور سابق حضور پیدا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل 90 گفت: چند هفته پیش جلسه‌ای مشترک با مسئولان وزارتخانه‌های آموزش عالی و بهداشت و درمان و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردیم. قرار شد آنها نظرات نهایی خود را ارائه کنند که فکر می‌کنم ظرف هفته جاری گزارش آماده شود.

وی گفت: فعلا جلسه مقدماتی برگزار شده است اما حتما در جلسات بعدی از نماینده احمدی‌نژاد جهت توضیح درباره دانشگاه ایرانیان دعوت به عمل خواهد آمد.

رئیس کمیسیون اصل 90 همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از وزرای دولت احمدی‌نژاد مرتبط به موضوع دانشگاه ایرانیان نیز جهت توضیح در کمیسیون دعوت خواهد شد، گفت: این کار انجام نمی‌شود چون قاعدتا سوابق اجرای این اقدام در وزارتخانه موجود است و وزرای فعلی دسترسی به سوابق دارند و ما از آنها سوالات و اطلاعاتمان را کسب خواهیم کرد.

پورمختار در ادامه در مورد اینکه آیا نماینده‌ای از کمیسیون اصل 90 برای توضیح در مورد گزارش این کمیسیون به دادگاه احمدی‌نژاد فراخوانده شده است، گفت: چند ماه پیش و با رسانه‌ای شدن این موضوع نماینده‌ای از کمیسیون اصل 90 برای توضیح حضورپیدا کرد و در شرایط فعلی با تشکیل دادگاه اگر باز هم بخواهند نماینده ما به دادگاه می‌ رود.

وی با بیان اینکه دادگاه احمدی‌نژاد سه گزارش مجلس را بررسی می‌کند، گفت: این گزارش‌ها در مورد تاخیر در اجرای تشکیل قانون وزارت ورزش، عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت و موضوع عدم واگذاری ارز به مترو است که در این بین برخی شکایت‌های شخصی نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه اطلاعی از شکایات شخصی از احمدی‌نژاد ندارد، در مورد محتوای شکایت رئیس مجلس از رئیس سابق جمهور ، گفت: رئیس مجلس در اجرای ماده 236 آیین‌نامه داخلی یکی از گزارش‌های تهیه شده را به نمایندگی از مجلس به قوه قضادیه فرستاده است گزارشاتی که مربوط به دوره هشتم مجلس است و ارتباطی به دوره نهم مجلس ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین