کد خبر: ۲۲۱۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

پشت صحنه استعفای مدیر بنیاد مستضعفان و واکنش دفتر رهبر انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت آینده نوشت: در پی اقدامات "ویژه" نماینده بابلسر علیه بنیاد مستضعفان و متهم کردن این بنیاد به برخی موارد، محمد فروزنده، رئیس بدون حاشیه بنیاد استعفای خود را به رهبر انقلاب تقدیم کرد، اما دفتر رهبری با تاکید بر اعتماد به فروزنده، خواستار ادامه فعالیت وی در این بنیاد شد.

، مقداد نجف نژاد، نماینده بابلسر که نامش با حواشی زیادی از جمله دوره عضویتش در هیات مدیره استقلال مطرح است، بعد از نشست پرتنش دیروزش با محمد فروزنده، رئیس بنیاد، امروز خودش با رسانه ها گفتگو کرد و خبر از استعفای فروزنده داد، غافل از این که دفتر رهبری با تاکید بر اعتماد به رئیس بنیاد، بر ادامه فعالیت فروزنده تاکید کرده است.

نجف نژاد از سه سال پیش به دنبال در اختیار گرفتن یک زمین 8 هکتاری در بابلسر است و بعد از مخالفت بنیاد با واگذاری این زمین به وی، این نماینده پیگیری های زیادی کرده و اخیرا نیز از "طرح تحقیق و تفحص از عملکرد بنیاد مستضعفان" خبر داده و مدعی امضای آن توسط 70 نماینده شده است.

وی امروز نیز در مصاحبه با رسانه ها، با اشاره به جلسه 4 ساعته دیروز خود با محمد فروزنده رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: آقای فروزنده در نهایت پس از بحث و بررسی های صورت گرفته در این جلسه از سمت خود استعفا کرده و این استعفا را برای مقام معظم رهبری ارسال و اعلام کرد که من از امروز استعفا می دهم تا تحقیق و تفحص کنندگان اقدامات خود را دنبال کنند.

نجف نژاد با تأکید بر اینکه وکلای ملت به دنبال حل مشکلات مردم هستند، تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان به دلیل وجود مسائلی در مدیریت این بنیاد مطرح و دنبال شد.

در این حال منابع نزدیک به فروزنده می گویند در جلسه دیروز، اتهامات گسترده ای از سوی این نماینده به فروزنده و عملکردش در بنیاد وارد شده و بعد از سه سال دعوا و حاشیه سازی این نماینده، فروزنده در اعتراض استعفای خود را تقدیم رهبری کرده است.

تحقیق و تفحص از ابزارهای مهم نظارتی نمایندگان مجلس است، اما استفاده از این اهرم با هدف به نتیجه رساندن اهداف شخصی چندان صحیح نیست.

بعد از آن که چندی پیش مقداد نجف نژاد، بنیاد مستضعفان را به معاملات مشکوک و حیف و میل بیت المال متهم کرد، روابط عمومی بنیاد هم در مقابل، مقداد نجف نژاد را به اختلاس و زمین خواری متهم ساخته است.

روابط عمومی بنیاد مستضعفان در واکنش به انتشار خبر طرح تحقیق و تفحص مجلس از این بنیاد از سوی نجف نژاد، او را به مشکل شخصی متهم کرده و مدعی شده بود: نجف نژاد ۸۰ هزار متر از زمین های مرغوب این بنیاد را تنها به «قیمت ۵۰ میلیون تومان» خریداری کرده بود که پس از مشخص شدن «تخلف» وی٬ شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بابلسر حکم استرداد زمین ها را به بنیاد مستضعفان صادر کرد.

نجف نژاد از طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان و در دستور کار قرار گرفتن آن در کمیسیون عمران مجلس خبر داده بود. نماینده بابلسر و فریدونکنار «مشکوک بودن برخی معاملات بنیاد مستضعفان، عدم تکریم ارباب رجوع، تاخیر بنیاد در بهره برداری از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و حیف و میل بیت المال و تاخیر بنیاد در احداث جاده تهران- شمال» را از جمله محورهای این تحقیق و تفحص ذکر کرده بود.

اما در واکنش به این مصاحبه، روابط عمومی بنیاد مستضعفان تحقیق و تفحص از این بنیاد و محورهای آن را از اساس تکذیب و ادعا کرد "اصلا طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان در کار نبوده و مسئله مربوط به مشکل شخصی نجف نژاد بوده است.”

بنیاد مستضعفان در بیانیه خود آورده است: "نجف نژاد در تاریخ ۲۰ خرداد ۷۷ در زمان مدیریت سابق بنیاد مستضعفان درخواست خرید ۸ هکتار زمین از زمین های مرغوب بابلسر را برای احداث مؤسسه فرهنگی خانه جوان بابلسر به بنیاد مستضعفان ارائه می دهد و در همان درخواست تصریح می کند که تمامی منافع زمین صرف امور عام المنفعه شهروندان بابلسر خواهد شد که در ادامه رئیس پیشین بنیاد با توجه به عا م المنفعه بودن این درخواست با آن موافقت می کند که زمین به این مؤسسه واگذار شود.”

به گفته این بنیاد "۸۰هزار متر زمین مرغوب به قیمت نازل ۵۰ میلیون تومان به مؤسسه فرهنگی خانه جوان واگذار می شود اما در تاریخ ۱۹ اسفند ۸۲ سازمان بازرسی کل کشور نامه ای را به رئیس فعلی بنیاد مستضعفان ارسال و در این نامه متذکر می شود که حسب بررسی های به عمل آمده زمین واگذار شده به مؤسسه فرهنگی خانه جوان تفکیک شده و به فروش می رسد.”

بنیاد با عنوان اینکه گزارش سازمان بازرسی کل کشور صحت داشته، اضافه کرده است: در نتیجه شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بابلسر حکم ابطال قرارداد را در تاریخ ۱۰ آبان ۸۹ به این دلیل که هیچگونه ثبت و سابقه ای از مؤسسه فرهنگی خانه جوان بدست نیامده صادر و حکم به استرداد زمینها به بنیاد مستضعفان داده است.

بنیاد مستضعفان همچنین در پایان جوابیه خود آورده است: جلساتی که نجف نژاد ذکر کرده که با بنیاد داشته و بی نتیجه بوده، در رابطه با همین مشکل شخصی وی بوده و نه مسئله تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین