کد خبر: ۲۲۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

معاون امور مترو تهران: ظرفیت شبانه‌روزی شدن مترو هست اما نمی‌صرفد

معاون امور ایستگاه‌های مترو تهران در خصوص فعالیت شبانه‌روزی مترو تهران با اشاره به وجود این ظرفیت در مترو تهران گفت: سرویس‌دهی و میزان هزینه‌ها را باید در مقایسه با هم در نظر بگیریم کنیم یعنی باید مقایسه شود قطاری که مسیری را طی می‌کند چقدر هزینه دارد و در مقابل چقدر رضایتمندی مردم کسب می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: واکف در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه در فصول سرد سال که هوا از ساعت پنج تاریک می‌شود، تقریبا بعد از ساعت هشت شب مسافر چندانی نداریم و در نتیجه صلاح نیست قطار 600 تنی مسیر تهران – کرج را برای 10 مسافر فعال کنیم.
 
وی افزود: موضوع دیگر بحث تعمیر و نگهداری تجهیزات است و اگر بخواهیم مترو را در شب هم فعال نگه داریم باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم.
 
معاون امور ایستگاه‌های مترو تهران: کار بیشتر مترو مستلزم تعمیرات بیشتر تجهیزات برقی، مکانیکی و الکترونیکی است و تعمیر اینها مستلزم هزینه بیشتر است. ضم ن اینکه برای تجهیزات ثابت باید پشتیبان قرار دهیم و در مورد ریل‌ها باید زمانی را برای تعمیرات اختصاص دهیم.
 
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در عین بهره‌برداری تعمیرات هم داشته باشیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و این در حالی است که در شب مسافر چندانی نداریم.
 
وی به سرویس‌دهی مترو در شب‌های خاص مانند شب‌های قدر که تا صبح فعال است اشاره کرد و گفت: در این شبها سرویس‌دهی مورد استقبال مردم هم قرار می‌گیرد اما در همه طول سال با توجه به پتانسیل و بستر موجود صلاح نیست در شب از مترو استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین