کد خبر: ۲۲۱۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۸

رئیس مرکز آمار: ادعای احمدی نژاد مردود است

رئیس مرکز آمار ایران می گوید آمارهای ارایه شده از سوی حجت الاسلام روحانی رییس جمهوری، نظیر نرخ تورم ، رشد اقتصادی ، نرخ بیکاری و یا ضریب جینی مورد تائید مرکز آمار ایران است و ادعای محمود احمدی نژاد در این زمینه صحیح نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عادل آذر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به نامه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق مبنی بر تشکیک در آمارهای ارائه شده از سوی آقای روحانی در گزارش 100 روزه ، افزود: آمارهای ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی تدوین می شود و بدور از تغییر دولتها ، سلیقه ها، احزاب و گروههای خاص است.

وی تاکید کرد: مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی آمارهای کشور در تهیه و تولید و انتشار آمارهای رسمی مسئولیت دارد.

آذر اظهار داشت: اصول حرفه ای مرکز آمار ایران این نهاد را ملزم می کند با رویه مشخص و متناسب با استانداردهای جهانی به تولید آمار بپردازد.

به گفته وی ارائه آمارهایی نظیر سری زمانی نرخ تورم، نرخ بیکاری و رشد اقتصادی سالهای متمادی است که به طور متداول از سوی این مرکز انجام می شود.

رئیس مرکز آمار ایران تاکید کرد مرکز آمار ایران برای تنظیم آمارهای رسمی کشور سوگند حرفه ای خورده و به این سوگند پایبند است.

وی در پایان اظهار داشت: آمارهایی که رئیس جمهوری در گزارش صد روزه خود نظیر نرخ تورم، بیکاری و رشد اقتصادی ارایه دادند مورد تائید این مرکز است و این آمارها بدون هیچگونه جانبداری و بر پایه علمی تنظیم شده است.

محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم در نامه ای به رییس جمهوری خواستار مناظره حضوری با وی در خصوص آمارهای ارائه شده از سوی ایشان درگزارش صد روزه فعالیت دولت یازدهم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین