کد خبر: ۲۲۱۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

ربیعی: جلوی آمارسازی ایستاده‌ام/ آغاز مذاکرات تعیین مزد 93 از هفته آینده

علی ربیعی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری به ارائه گزارش صد روزه عملکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: هر چند اشتغالزایی مستقیم بر عهده این وزارتخانه نیست اما سیاست های اشتغال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: خیلی ها فکر می کنند اگر تولید افزایش یابد اشتغال بالا می رود اما اشتغال زمینی نیست که در آن بذر پول بریزیم و بعد شغل ایجاد شود.

وی افزود: هم اکنون 50 درصد نیروی کار کشور فاقد مهارت است و دانشگاهها نیز 4.5 میلیون دانشجو دارند، بنابراین موضوع مهارت کار قابل توجه و از برنامه های دولت است.

ربیعی با تاکید بر همسو شدن برنامه های شورای عالی اشتغال در زمینه لزوم افزایش مهارت کارجویان، گفت: هم اکنون در استانها شکاف 13 درصدی بیکاری را داریم که نشان از توسعه و کمتر توسعه یافتگی استانها و برخورداری هر استان دارد که باید این فاصله را کاهش دهیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بالا دانستن تعداد بیکاران در استانها گفت: البته آمارهای غیررسمی ممکن است نرخ بیکاری را خیلی بیشتر نشان دهد اما به استناد آمارهای رسمی حدود 3 میلیون بیکار در کشور داریم. یک اقدام تاخیری در هشت سال گذشته در زمینه ورود فارغ التحصیلان به بازار کار داشتیم و متاسفانه دانشگاهها برای جذب دانشجو رقابت کردند.

به گزارش مهر، ربیعی ادامه داد: در آینده ای نزدیک با ورود 4.5 میلیون دانشجو به بازار کار و 3 میلیون بیکار فعلی به 7.5 میلیون بیکار خواهیم رسید. یک بررسی نشان می دهد که 200  واحد صنعتی با 38 هزار میلیارد تومان بدهی در معرض تهدید قرار دارند که در آنها 140 هزار شغل از بین خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین