کد خبر: ۲۲۱۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸

بارش برف و باران بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت

بارش برف و باران که از روز چهارشنبه در مناطقی از شمال و شمال غرب آغاز شده است ، از بامداد امروز بخش وسیعی از کشور را فرا گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اکنون بارش برف و باران در استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اردبیل ، گلستان ، زنجان ، گیلان ، مازندران ، قزوین ، همدان ، مرکزی البرز ، تهران ، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی ادامه دارد و محورهای ارتباطی این استانها لغزنده گزارش شده است.

در حال حاضر تردد خودروها به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده ها در محورهای ارتباطی زنجان به خانچای، زنجان به تهم و دندی در غرب کشور تنها با زنجیر چرخ و به کندی امکانپذیر است.

بارش برف در استان زنجان از اوایل بامداد امروز آغاز شده است و راهداران برای سهولت در آمد و شد خودروها و باز نگه داشتن مسیرهای عبوری ، نسبت به عملیات تیغه اندازی و نمک پاشی اقدام کرده اند. 

همچنین حدود 350 راهدار با 190 دستگاه ماشین آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین ، در محورهای ارتباطی این استان مشغول ارایه خدمات زمستانی هستند تا رانندگان و مسافرین عبوری مشکلی در تردد نداشته باشند. 

سایر محورهای ارتباطی استان زنجان باز است و تردد خودروها در این محورها جریان دارد و بهتر است رانندگان احتیاط لازم را به عمل آورده و حتما خودروها را به زنجیر چرخ مجهز کرده و لباس های گرم به همراه خود داشته باشند. 

همچنین بارش برف پاییزی روز پنجشنبه مناطق وسیعی از استان خراسان رضوی را سفید پوش کرده و ارتفاع برف در برخی شهرستان های این استان هفت سانتیمتر گزارش شده است و بارش ها در برخی مناطق این استان همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد. 

بارش اولین برف پاییزی در آخرین ماه پاییز اکثر مناطق آذربایجان غربی را نیز سفیدپوش کرد و موجب خوشحالی کشاورزان و مردم استان شد.

بارش برف که از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه در نقاط جنوبی و مرکزی آذربایجان غربی آغاز شده است به بسیاری از شهرهای استان جلوه و زیبایی خاصی بخشید. 

بر اساس پیش بینی های مسوولان اداره کل هواشناسی، هوای آذربایجان غربی امروز و فردا ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش برف و باران به خصوص در نواحی مرکزی و جنوبی استان است و در شمال استان نیز بارش های پراکنده ای وجود خواهد داشت. 

در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوا در ارومیه سه درجه سانتی گراد زیر صفر و سه درجه بالای صفر در سردترین و گرمترین ساعتها بود. 

همچنین شهرستان چالدران با شش درجه زیر صفر سردترین و خوی با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بوده اند. 

به گزارش ایرنا، بارش برف هم اکنون در مرکز و نقاط جنوبی استان تداوم دارد و در شهرستان سلماس نیز آغاز شده است. 

مسوولان راهداری استان نیز از مردم و افرادی که قصد تردد در نقاط مختلف استان و به ویژه های نقاط برف گیر را دارند خواسته اند تا وسایط نقلیه خود را به ادوات و تجهیزات زمستانی مجهز کنند. 

بر اساس اعلام مسوولان اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از امشب به همراه بارندگی ها، افت شدید دما نیز در استان رخ می دهد که ممکن است در جنوب استان موجب راهبندان و مسدود شدن جاده های پر تردد و برف گیر شود. 

در پی بارش برف در شهرستان ارومیه هم اکنون ترافیک نیمه سنگینی در نقاط مختلف شهر و در خیابان های منتهی به پل های روگذر رخ داده و سطح لغزنده پل های یاد شده نیز وضعیت ویژه ای را در این مناطق به وجود آورده است. 

کولاک شدید تردد خودروها در محور ارتباطی مراغه - هشترود را هم با مشکل مواجه کرده است و عبور خودروها در این مسیر بدون زنجیر چرخ میسر نیست. 

به رانندگان توصیه شده است که برای تردد در این محور خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کرده و از سفرهای غیر ضروری در آن پرهیز کنند.

کلیه پروازهای صبح و تعدادی از پروازهای ظهر و بعد از ظهر روزپنج شنبه فرودگاه شهید مدنی (ره) تبریز نیز به علت بارش برف و کاهش دید لغو شده است و از پروازهای خارجی این فرودگاه هم پرواز صبح امروز استانبول- تبریز و بالعکس انجام نمی شود. 

از پروازهای داخلی این فرودگاه نیز پروازهای صبح تهران - تبریز و تبریز-مشهد و پروازهای بعدازظهر مشهد تبریز شرکت هواپیمایی ایرتور و پرواز 12.30 دقیقه تهران - تبریز و تبریز- تهران شرکت هواپیمایی کاسپین لغو شده است. 

براساس گزارشهای دریافتی آسمان استانهای شمالی کشور ابری و بارانی است و بارشها در مناطق کوهستانی به صورت برف گزارش شده است. 

گزارش سازمان هواشناسی حاکیست که با ادامه فعالیت سامانه بارشی همچنان تا پایان هفته بارش برف و باران در بیشتر استانهای کشور ادامه خواهد داشت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین