آفتابنیوز : آفتاب: مجتبی فراهانی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: اولویت سازمان حمایت در بازرسیهای خود جلوگیری از بروز تخلفات بوده که در کنار آن اولویت اصلی سازمان، رسیدگی به موقع به شکایات مردمی است.
او با اشاره به شکایات مردمی گفت: از دل شکایات مردمی طرحهای پیشگیری مانند طرح رسیدگی به کیفیت و کمیت کالا طراحی شده و در حال اجرا است.
رییس بازرسی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: در بحث کیفیت مواد غذایی باید همکاری مستمری با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت داشته باشیم و در کنار آن حضور سازمان استاندارد نیز لازم است. در بحث کمیت تنها لازم است سازمان استاندارد ورود کند تا از تخلفات کمیتی جلوگیری شود.
کمفروشی حبوبات در راس تخلفاتاو در رابطه با بیشترین حجم تخلفات در آخرین بازرسیها گفت: بیشترین حجم تخلف در رابطه با کمیت فروش حبوبات است.
فراهانی یادآور شد: با توجه به گفتههای رییس جمهور که تا پایان سال افزایش قیمت اعمال نخواهد شد به مبارزه با کم فروشی خواهیم پرداخت.
او تاکید کرد: توصیه به واحدهای تولیدی برای عدم افزایش قیمت در دستور کار سازمان حمایت قرار دارد تا تفاوت قیمت و افزایش قیمت در بازار ایجاد نشود و اگر افزایش قیمتی از سوی تولیدکنندگان لحاظ شود طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
آغاز نظارت ویژه بر عملکرد نانواییهاوی تصریح کرد: موضوع دیگری که در دستور کار سازمان حمایت قرار دارد کنترل وزن شانه خبازیها است زیرا تعداد قابل توجهی واحد نانوایی میزان چانه و کیفیت خمیر تولیدی را رعایت نمیکنند.
فراهانی در رابطه با واحدهای صنفی ماست بندی خاطرنشان کرد: بازرسیهای کیفیتی در این رابطه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و امور صنفی از جمله دریافت جواز و پروانه کسب زیر نظر اتاق اصناف است.
رییس بازرسی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزود: البته در رابطه با قیمت گذاری و گرانفروشی واحدهای ماستبندی و فروشندگان لبنیات سازمان حمایت وارد عمل میشود ولی نگرانی اصلی در رابطه با کیفیت محصولات لبنی است این موضوع زیر نظر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت قرار دارد.
وجود کارتهای گارانتی تقلبی در بازاروی در رابطه با خدمات پس از فروش گفت: برخی از کارتهای گارانتی به صورت تقلبی در بازار وجود دارد که در این رابطه به خریداران توصیه میشود از مکانهای معتبر و با فاکتور رسمی محصول را خریداری کنند.
زمان تعمیر کالا کاهش مییابدرییس بازرسی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: در برخی زمانها شرکتهای خدمات پس از فروش نتوانستند قطعه مورد نیاز را برای تعمیر کالا تامین کنند اما در پایان توانستهاند رضایت مشتری را جلب کنند.
وی در پایان پیش بینی کرد که بنا بر مذاکرات ایران با 1+5 احتمال میرود روند تامین قطعات برای خدمات پس از فروش در کشور فضای بهتری را تجربه کند و زمان تعمیر کالا در کشور کاهش یابد.