کد خبر: ۲۲۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

اعتصاب غذای ˈآنا هزارهˈ فعال ضد فساد در هند وارد سومین روز شد

اعتصاب غذای نامحدود ˈآنا هزارهˈ فعال اجتماعی ضد فساد در هند در اعتراض به تصویب نشدن لایجه ضد فساد موسوم به ˈلوک پالˈ از سوی دولت، وارد سومین روز خود شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آنا هزاره 76 ساله فعال اجتماعی و مبارز کمپین ضد فساد هند که دوسال قبل اعتراض های گسترده و سراسری را در هند به راه انداخته بود، از روز سه شنبه در اعتراض به ارائه نشدن لایحه مربوط در پارلمان هند، اعتصاب غذای نامحدود دیگری را آغاز کرده است .

روش مبارزه آرام ˈآناهزارهˈ که به شیوه گاندی نیز تشبیه می شود که با اعتصاب غذا توانست به حاکمیت استعمار انگلیس پایان دهد، هزاره مبارزه علیه فساد را، تقلای دوم برای آزادی نامیده است.

به گزارش ایرنا،وی در نزدیکی یک معبد در روستای محل سکونت خود جنترا مورچا دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده که تا زمان عدم اقدام جدید از سوی دولت و پارلمان هند دست از اعتصاب غذا برنخواهد داشت.

وی در یک مصاحبه مطبوعاتی نیزگفت: رای گیری پارلمان های ایالتی که در آن حزب حاکم کنگره شکست سنگینی را متحمل شد پیام روشن مردم این کشور به مسوولان است و مردم هند خواهان تصویب هرچه سریعتر این لایحه هستند.

لایحه ˈلوک پال ˈ که به لایحه ضد فساد مشهور است و آنا هزاره برای تصویب آن تلاش می کند، به عنوان لایحه بازرسی شهروندان نیز شناخته می شود.

این پیش نویس قانون از سوی فعالان جامعه مدنی هند آماده شده و به دنبال ایجاد بخش مستقلی برای بررسی موارد فساد اداری است.

آنا هزاره از دولت خواسته بود که لایحه ضد فساد را در دستور کار پارلمان هند قرار دهد.

این فعال اجتماعی، حزب کنگره، حزب حاکم هند را به خیانت متهم کرد و گفت: دولت بارها اعلام کرده که این لایحه را مطرح می کند اما این کار را انجام نداده است و اکنون وقت آن رسیده که این وعده ها عملی شود.

وی افزود: از دو سال گذشته بی صبرانه منتظر این لایحه هستم اما دولت هیچ اقدامی برای تصویب آن در مجلس انجام نداده است.

آنا هزاره فعال اجتماعی مبارز ضد فساد درهند است که دو سال قبل اعتراض او مورد حمایت گسترده مردم هند قرار گرفت و توجهات داخلی و خارجی را در هند برانگیخت.

در پی موافقت دوسال قبل پارلمان هند با بررسی قوانین ضد فساد مالی، آنا هزاره به اعتصاب غذای خود پایان داد و گفت که ملت هند پیروزی بزرگی به دست آورده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین