کد خبر: ۲۲۳۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

رقابت 289 فیلم در جوایز اسکار / فهرست بخش ترانه اعلام شد

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امسال 289 بخت دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم را دارند که در مقایسه با 282 فیلم سال گذشته، بیشتر است.

«گذشته»‌ تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی و نماینده ایران در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان یکی از فیلم‌های واجد شرایط است.

برابر قوانین آکادمی، یکی از شرایط رقابت فیلم‌ها در بخش بهترین فیلم نمایش عمومی آن‌ها به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس آنجلس تا نیمه‌شب روز 31 دسامبر است.

فیلم‌هایی می‌توانند رقابت کنند که زمان آنها حداقل 40 دقیقه باشد و به شیوه 35 یا 70 میلیمتری در سینماها به نمایش درآیند. نمایش با فرمت دیجیتال هم قبول است. فیلم‌هایی که نخستین نمایش عمومی یا توزیع آنها در فضایی غیر از سینماهاست، نمی‌توانند در هیچیک از بخش‌های اسکار حضور یابند.

هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس 2014 (بامداد دوشنبه 12 اسفند 1392 به وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در مرکز هالیوود اند هایلند در لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدها پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی) در ساموئل گلدوین تیه‌تر اعلام خواهد شد.

در همین حال، شاخه موسیقی آکادمی اسامی 75 ترانه واجد شرایط برای حضور در بخش بهترین ترانه جوایز اسکار 2014 را اعلام کرد.

تعدادی از چهره‌ها و گروه‌های شاخص دنیای موسیقی با ترانه‌های خود در این فهرست حضور دارند، از جمله بیانسه («حماسه»)، لانا دی ری و جی-زی (هر دو برای «گتسبی بزرگ»)، اد شیران («هابیت: ویرانی اسموگ»)، تیلور سوئیفت («یک شانس»)، یوتو («ماندلا: راه طولانی آزادی») و فارل ویلیامز («من نفرت‌انگیز 2»).

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعضای شاخه موسیقی آکادمی ترانه‌های منتخب خود را بر مبنای امتیاز رده‌بندی می‌کنند. پنج ترانه که بیشترین امتیاز را گرفته باشند، نامزد اسکار می‌شوند.

هالیوود ریپورتر / 16 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین