کد خبر: ۲۲۴۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

پیشنهاد روحانی در سازمان ملل/190 موافق تنها اسرائیل مخالف

در جریان رای گیری برای تصویب پیشنهاد دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی 190 کشور عضو سازمان ملل متحد رای مثبت داده و تنها رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریور ماه گذشته در پیشنهادی خواستار جهان عاری از خشونت شده بود و این پیشنهاد امروز با رای مثبت 190 کشور عضو سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان به قطعنامه مقابله با افراط گرایی و خشونت تبدیل شد.

آمریکا و کانادا نیز که در سال های اخیر بارها با پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی مخالفت می کردند، در برابر قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران سر تعظیم فرود آوردند و با تصویب آن موافقت کردند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم در جریان رای گیری مجمع عمومی در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن معتقد است که گفت و گو بهترین راه برای مقابله با افراط گرایی و خشونت در جهان است.

تروریسم و افراطی گری پدیده شومی است که برای بسیاری از کشورها به عنوان یک تهدید جدی تلقی می شود و تاکنون خسارات زیادی را برای آنها به دنبال داشته و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از مهم ترین قربانیان تروریسم در جهان می باشد.

بر اساس آمار و اسناد موجود تاکنون بیش از هزاران نفر از مسئولان و شهروندان عادی در ایران قربانی تروریسم سازمان هایی نظیر منافقین و گروه های تروریستی مورد حمایت برخی کشورهای غربی شده اند.

اگر چه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون نیز با تروریسم و افراطی گری دست و پنجه نرم می کند و هر از گاهی در نقاط مختلف کشور شاهد جنایت تروریستها می باشیم ولی مبارزه با این پدیده شوم را در دستور کار قرار داده و همواره این قبیل اقدامات را در هر کجای دنیا محکوم نموده است.

در همین حال با وجود این که ایران یکی از کشورهای قربانی تروریسم است با این همه نقش مهمی را نیز برای مقابله با اقدامات تروریسم و گروه های خرابکار و ستیزه جو انجام داده است، در حالی که بسیاری از دول غربی در مواجهه با حوادث تروریستی در داخل ایران کاملا بی تفاوت بوده و حتی دست حمایت بر سر تروریست های ایرانی کشیده اند و مصداق روشن این اقدام را باید در نوع برخورد این کشورها با گروهک تروریستی منافقین شاهد بود.

به گزارش انتخاب، در چنین فضایی طرح پیشنهاد مزبور از سوی جمهوری اسلامی ایران که با رای اکثریت قاطع اعضای سازمان ملل متحد به تصویب رسید، نمونه دیگری از حقانیت ایران اسلامی در راستای مبارزه با تروریسم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین